کد خبر: 291287
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
بازدید 217
تابستان در مرکز فرهنگی هنری شماره 6 شیراز

مرکز فرهنگی هنری شماره 6 شیراز، تابستان شاد را با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی پشت سر گذاشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، با آغاز تابستان، مربیان مرکز شماره 6 شیراز با برگزاری شورای فرهنگی،  حضور در مدارس و جذب اعضا را  برنامه‌ریزی کردند.

از اهداف مهم حضورمربیان فرهنگی در مدارس، معرفی فعالیت‌های کانون، معرفی فعالیت‌های شهریه‌ای تابستان و جذب عضو بود.

بر اساس این گزارش، فعالیت «فصل پویش گرم کتاب» در بوستان‌های  جنت و بعثت شیراز  با اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور و بانشاط برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، همچنین برنامه «کلاس اولی سلام» با هدف ترویج و تقویت کتاب‌خوانی و روخوانی کتاب اعضای کلاس اول ( دختر و پسر) در طول تابستان توسط مربیان مرکز اجرا شد. در این کارگاه ده جلسه ای برنامه روخوانی و روان خوانی کتاب به روش های خلاقانه همچون جورچین کلمات، جمله سازی و بازی با لغات، شابلون حروف، بازی و نمایش خلاق، جمله نویسی، معرفی و روخوانی کتاب های گروه سنی «الف و ب» به صورت بلندخوانی و هم‌خوانی گروهی اجرا شد.

برنامه «کتاب بخون ،امتیاز بگیر»  در طول تابستان با هدف ارتقاء سطح مطالعه و امانت کتاب و ترویج کتاب‌خوانی به صورت امانت روزانه کتاب و در قالب مسابقه برای اعضا اجرا شد.

برنامه «تازه‌ها» با هدف پرورش خلاقیت اعضا در ساخت کاردستی با خلاقیت و نوآوری و معرفی کتاب‌های کاردستی  دور ریختنی‌ها از دیگر فعالیت‌های مرکز بود که به برپایی نمایشگاهی از آثار خلاق منجر شد.

کارگاه‌های نقاشی و ادبی طبق روال هر سال برای اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر در طول تابستان برگزار و کارگاه‌های شهریه‌ای هم در مرکز شماره 6 شیراز آغاز شد.

این مرکز همچنین ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، میلاد امام رضا علیه‌السلام، هفته عفاف و حجاب، دهه امامت و ولایت و ماه محرم را نیز برگزار کرد.

 دعوت از مادران در نشست روان‌شناسی پرسش و پاسخ، برگزاری انجمن قصه‌گویی ویژه اعضای نوجوان دختر، برگزاری بخش کتاب‌خانه‌ای جشنواره قصه‌گویی، برپایی نمایشگاهی از دست‌آوردهای اعضا در طول تابستان، از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری شماره 6 شیراز در تابستان 1398 عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =