کد خبر: 291288
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
بازدید 252
انجمن قصه‌گویی کانون استان اردبیل آغاز به کارکرد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در نخستین جلسه انجمن قصه‌گویی گفت: با عنایت به اهمیت و کارکردهای قصه‌گویی در زندگی بشری و شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان، در راستای حفظ ارتباط و تعامل اعضای نوجوان و ارشد کانون با مراکز، انجمن قصه‌گویی آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با تشریح سیاست‌گذاری‌های ارزشمند کانون کشور در شکل‌دهی انجمن‌های مختلف در استان‌ها و مراکز فرهنگی هنری کشور، تصریح کرد: انجمن قصه‌گویی هم باهدف حفظ این میراث گران‌بهای بشری و ترویج آن و قصه پژوهی شکل گرفت که امروز شاهد نخستین جلسه انجمن قصه‌گویی کانون استان اردبیل هستیم.

احدزاده خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری متولی اصلی هنر قصه‌گویی است که با فعالیت‌های ارزشمندش شاهد شکوفایی و توسعه این هنر در سطح کشور هستیم و افزایش تعداد قصه‌گوها در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، بیانگر این موضوع است.

مدیرکل کانون استان افزود: یکی از اولویت‌های کاری انجمن قصه‌گویی کانون استان اردبیل، احصاء قصه‌های ارزشمند، ثبت و ضبط آن‌ها است و اعضای انجمن باید پیگیر باشند تا آثار فاخر جمع‌آوری‌شده در قالب مجموعه‌ای انتشار یابد.

در این جلسه داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون در سخنانی به اهمیت قصه و تأثیر آن بر جامعه اشاره و ادامه داد: همه آحاد مردم روزانه از طریق رسانه‌های مختلف نظیر تلویزیون، رادیو و فضای مجازی قصه می‌شنوند یا می‌بینند و از این طریق با مسائل مختلف تاریخی، عقیدتی، سیاسی و مذهبی آشنا می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: بنا به ضرورت برگزاری نشست‌های انجمن، یک کتابخانه تخصصی جهت افزایش سطح آگاهی‌های اعضا و علاقه‌مندان تشکیل خواهد شد و در این رابطه از اعضا خواست در شناسایی و جمع‌آوری کتب مربوط به قصه‌گویی همکاری و مشارکت داشته باشند.

در ادامه جلسه، سیدجلیل صفوی، کارشناس فرهنگی و مسئول انجمن قصه‌گویی به نحوه فعالیت و جلسات انجمن و تشکیلات آن اشاره کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی قصه‌گویی و نیز جلسات نقد و بررسی قصه‌های اجرایی را از برنامه‌های این انجمن عنوان کرد.

گفتنی است، بخش پایانی جلسه نیز به آموزش تخصصی قصه‌گویی با عنوان «انتخاب مناسب قصه» توسط حسین یوسفی، کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون استان اختصاص یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =