کد خبر: 291295
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
بازدید 152
جلسه هم اندیشی و هماهنگی جشنواره قصه گویی برگزار شد

جلسه هم اندیشی و هماهنگی بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی در مرحله‌ی استانی با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد و مدیرکل، معاون و کارشناسان کانون استان یزد در صدا وسیما مرکز یزد، برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون استان یزد، این نشست به منظور پوشش خبری مناسب و تولید ویژه برنامه ای در راستای برگزاری مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله‌ی استانی با حضور احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد، سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون استان و جمعی از معاونان و کارشناسان کانون در محل دفتر مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد.

سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون استان یزد، ضمن تشکر و قدردانی از احمد پهلوانیان مدیرکل صدا وسیمای مرکز یزد، پیرامون پوشش خبری و ضبط قصه‌های جشنواره‌های استانی و چله‌ی انقلاب در سال ۹۷ و پخش آن از سیمای مرکز یزد به اعزام قصه‌گویان به مدارس و روستاها باعنوان مهروارهی قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: با این حرکت به دنبال گسترش فرهنگ قصه و قصه‌گویی بوده، هستیم و خواهیم بود.

وی از برگزاری قصه‌گویی محیطی در نوروز ۹۸ خبرداد و عنوان کرد: این نوع قصه‌گویی برای اولین دفعه در سطح کشور برگزار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت و با ارائه‌ی گزارش‌ها به ستاد مرکزی کانون، این نوع قصه‌گویی مورد توجه  و در دستور کار بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی قرار گرفت و بر این اساس به استان‌ها توصیه شده است که می‌توانند این نوع قصه‌گویی را در گام بیست و دوم جشنواره‌ی قصه‌گویی به مرحله اجرا برسد.

پیغمبری در بخشی از سخنان خود به بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و قصه‌گویی بزرگان و مشاهیر استان اشاره کرد و اظهار داشت: این بخش به طور ویژه در بخش جنبی جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در پایان صحبت هایش، از پهلوانیان مدیرکل صدا وسیمای مرکز یزد درخواست کرد، چون گذشته نسبت به پوشش خبری و ضبط قصه‌ها و بخش آن در سیمای مرکز یزد دستور لازم را صادر نموده، تا مردم از این طریق بیشتر با قصه و قصه‌گویی انس بگیرند و فرهنگ این هنر در جامعه گسترش یابد.

پهلوانیان نیز در ادامه این نشست گفت: اعتقاد جدی بنده این است که برای نجات جوامع بشری از تنش‌ها، ناهنجاری‌ها، شرایط سخت اجتماعی،   بهترین گزینه هنر است و از آن جا که قصه‌گویی از جمله اولین هنرهای بشری است لذا می‌تواند این هنر ارزش‌مند اثرگذار است.

وی یادآور شد: قصه‌گویی محیطی، ابتکار خوبی است و می‌تواند در گسترش فرهنگ قصه و قصه‌گویی موثر باشد.

به اعتقاد پهلوانیان محیط در انتقال پیام قصه‌گویی موثر است و بر این اساس قصه‌گویی محیطی در بافت سنتی تاثیر بیشتری در انتقال پیام قصه‌گو، خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =