جلسه‌ی هماهنگی روز جهانی و هفته ملی و  کودک در کانون فارس

جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی و هفته ملی و کودک با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو شورا، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، امروز 3 مهرماه 1398 با حضور نمایندگان فرمانداری، شورای شهر، بهزیستی، حفاظت محیط زیست، معاونت فرهنگی هنری شهرداری شیراز، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارشاد اسلامی، اداره شهر دوستدار کودک، معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری، اداره فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس و شرکت در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی و هفته ملی  کودک، برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرا در این هفته ارائه شد.

بر اساس این گزارش، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس و دبیر این شورا، با تأکید بر هم‌افزایی و انجام برنامه‌های مشترک توسط دستگاه‌های عضو شورای هفته ملی کودک گفت: در گذشته هم گفته شده و دوباره قول بدهیم که احترام به حقوق کودک، ارزش‌های کودکانه و سرمایه‌های معنوی جامعه که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند منحصر به این هفته نباشد و در طول سال با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مستمر و مطلوب، به کودکان و نوجوانان خدمت کنیم.

افتخاری با اشاره به اهمیت دوران کودکی و کودکان به عنوان سرمایه‌های  ملی گفت: باید دغدغه‌ی متولیان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان این باشد که نیازهای روحی، روانی و جسمی کودکان را برآورده کنند و با برجسته کردن ویژگی‌های کودکان و احترام به آنان، آگاهی جامعه را نسبت به حقوق کودک افزایش دهند.

مدیر کل کانون فارس ایجاد فضای پر امید و پر نشاط در هفته ملی کودک را با توجه به هویت ملی اسلامی و آموزه‌های دینی در راستا و همگام با ایام سوگواری امام حسین علیه السلام را ضروری دانست.

دبیر شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی کودک در فارس، در بخش دیگری از سخنانش با تأکید مجدد بر هدف از برگزاری روز جهانی و هفته ملی کودک که  برجسته‌سازی دوران کودکی و ارتقای آگاهی‌های هم کودکان نسبت به حقوقشان و هم اولیای تربیتی و خانواده گفت: برنامه‌های این هفته  در دو سطح کودک و نوجوان و خانواده‌ها و اولیا برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های عضو، به ارائه برنامه‌های پیشنهادی پرداختند.

ویژه برنامه هفته ملی و روز جهانی کودک امسال از 13 تا 19 مهر ماه در تهران و سراسر کشور با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمام سازمان ها و نهادهای دولتی مرتبط با امور کودکان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =