کد خبر: 291372
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
بازدید 1619
کبوترانه در آشیانه کبوتران تیز پرواز پایگاه نوژه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با همکاری پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، دومین برنامه "کبوترانه" را به مناسبت هفته دفاع مقدس برای کودکان مدارس این پایگاه اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس با همکاری واحد عقیدتی سیاسی پایگاه شهید نوژه، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان مدارس این پایگاه اجرا شد.

پایگاه نوژه یکی از پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش در منطقه کبودرآهنگ و در ۵۰ کیلومتری شمال شهر همدان واقع شده ‌است که در این پایگاه هواپیماهای اف-۴ نگهداری می‌شوند. این پایگاه یکی از پایگاه‌های محوری و راهبردی نیروی هوایی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که نقش مهمی را در حراست از مرزهای غربی، جنوب غربی و شمال غربی بر عهده داشته و دارد.

در این برنامه که برای 245 نفر از دانش آموزان دختر و پسرِ مدارس این پایگاه اجرا شد، کودکان دبستانی به نقاشی گروهی و ساخت هواپیما و تانک با گل سفال پرداختند و دوستان نوجوانان آن‌ها با راهنمایی مربی هنری کانون به روش اوریگامی هواپیمای جنگی کاغذی ساختند.

مسابقه ادبی با موضوع "ای کاش من خلبان بودم" از دیگر برنامه های این روز بود که برای مقطع متوسطه اجرا شد.

در ادامه مخاطبان با کتاب "روزهای بی آئینه" به قلم گلستان جعفری آشنا شدند که خاطرات منیژه لشگری همسر آزاده خلبان شهید حسین لشگری را به زیبایی به رشته تحریر درآورده است.

پخش سرود خلبانان در فضای پایگاه حال و هوای خاصی به محیط بخشیده بود و کودکان و نوجوانان در یک روز شاد با حماسه‌آفرینی‌ها و سلحشوری‌های بهترین و دلاورترین فرزندان این مرز و بوم آشنا شدند و با آرمان‌های آنها تجدید میثاق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =