امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کانون و جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که در دفتر مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر صورت گرفت، هدف کانون استان را استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای ارائه خدمت به نسل کودک و نوجوان به عنوان شهروندان فردای جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه توجه و تمرکز به نسل کودک و نوجوان و ارائه آموزش‌های لازم در قالب کارگاه‌های مختلف می‌تواند در توسعه مهارت‌های آن‌ها مؤثر باشد، تصریح کرد: آشنایی با فعالیت‌های مربوط به امداد و کمک‌های اولیه و همچنین نوع‌دوستی، ازجمله مهارت‌هایی است که با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان می‌تواند جامعه عمل پوشانده شود.

او ادامه داد: در کنار اعضای کانون، کارکنان و والدین علاقه‌مند نیز می‌توانند در قالب این تفاهم‌نامه از آموزش‌های لازم جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد امداد فرهنگی «پیک امید» باهدف ارائه برنامه‌های فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار، می‌تواند با همراهی اکیپ‌های امدادی و آموزش خاص این نسل، همگام و سازنده باشد.

این مدیر فرهنگی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: کانون با داشتن ظرفیت‌های ارزنده در سطح استان، بستری مناسب برای ارائه خدمات فرهنگی به فرزندان و خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و به خصوص جمعیت هلال‌احمر که مورد تأکید استاندار نیز است، فراهم آورد.

رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز در این مراسم، گفت: این تفاهم‌نامه باهدف ایجاد زمینه‌های همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و هنری، اجرای برنامه‌های مشترک به منظور افزایش دانش کودکان و نوجوانان در زمینه امداد و نجات، پرورش و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان و نیز توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی منعقدشده است.

معبودی اضافه کرد: استقرار گروه‌های امداد و نجات در اردوهای درون استانی کانون جهت آموزش، تأمین ابزارهای کمک آموزشی در مراکز کانون و امکان استفاده از ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر در برنامه‌های مشترک، ازجمله تعهدات جمعیت هلال‌احمر استان است.

او به تعهدات کانون استان اشاره کرد و افزود: تخفیف ویژه عضویت و استفاده از خدمات کانون برای فرزندان کارکنان، برگزاری کارگاه‌های هنری، ادبی و فرهنگی ویژه خانواده‌های جمعیت هلال‌احمر بر اساس اعلام نیازها و اجرای برنامه‌های مشترک در سطح استان، ازجمله تعهدات کانون بر اساس این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است، تفاهم‌نامه همکاری بین کانون پرورش فکری و جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل برای ۲ سال تنظیم‌شده و روز چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ به امضای طرفین رسید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =