آیین اختتامیه مرحله استانی قصه گویی کانون خراسان جنوبی برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ظهر روز هفتم مهرماه 1398 در محل سالن گلبانگ بیرجند با حضور مسئولین ارشد استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان‌ جنوبی، «طاهره حمیدی» در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در خراسان جنوبی اظهار کرد: قصه‌ها ریشه‌های فرهنگی یک قوم هستند و شادی و غم‌های مادران و پدران در دل قصه‌ها نهفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان این‌که قصه پاره‌ای از واقعیت و بهترین وسیله ارتباطی با دنیای واژگان است، گفت: کودکان به قصه نیاز دارند اما نه فقط برای سرگرمی؛ باید هدف خود را از قصه گویی را مشخص کنیم.

حمیدی با اشاره برگزاری  مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، تاکید کرد: هدف این جشنواره ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی است و شیوه‌های نوین قصه‌گویی را از طریق برگزاری این جشنواره به اجتماع و مخاطبان منتقل می‌کنیم.

وی با بیان این‌که ببش از 530 نفر از خراسان جنوبی، 110«  قصه در بخش حضوری و  422 قصه در بخش 90 ثانیه‌ای»  در سایت جشنواره ثبت نام کردند، افزود: 31 قصه گو به مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد «20 قصه‌گو در بخش زنان و مردان»، «7 قصه‌گو در بخش دختران و پسران و «4 قصه‌گو در بخش پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها» بودند که طی دو روز با یک‌دیگر به رقابت پرداختند.

حمیدی با اشاره به رشد بسیار خوب امسال در جشنواره قصه گویی، ادامه داد: در بخش قصه 90 ثانیه ای 32 درصد و در بخش قصه صحنه‌ای 42 درصد رشد داشته ایم.

ایستگاه‌های قصه گویی در سطح شهر راه‌اندازی کنید

هم‌چنین «علی اصغر موسوی کیا» مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، در این طی سخنانی گفت: قصه موجب رشد متوازن شخصیت انسان، افزایش قدرت بیان و تقویت قدرت تخیل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، با بیان این‌که باید به قصه به عنوان یک هنر نگاه کنیم چرا که مقام معظم رهبری فرمودند برای ماندگار هر چیزی باید در قالب هنر ارایه شود، گفت: یکی از کارکردهای قصه می‌تواند افزایش نشاط اجتماعی باشد.

وی با بیان این‌که قصه محدود به زمان و مکان نیست و تاریخ مصرف ندارد و همگان از شنیدن آن لذت می برند، درخواست کرد ایستگاه‌های قصه گویی در سطح شهر ایجاد شود.

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ظهر روز هفتم مهرماه 1398 در محل سالن گلبانگ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =