برپایی جشنواره قصه‌گویی، تداوم پیوند کودکان امروز با قصه‌های کهن است

محمدحسین زیرک قشقایی قصه گوی نوجوانان خوزستانی معتقد است: نسل جدید نیازمند پیوند با قصه‌ها است و جشنواره قصه‌گویی، پل پیوند دهند میان این دو است.


به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان "محمدحسین زیرک قشقایی" راوی قصه "شلغم پربرکت" پسر نوجوان کلاس هفتم از شهرستان آبادان که در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری خوزستان حضور دارد گفت: علاقه به قصه‌ها را با قصه‌هایی که در کودکی برایم گفته شده تجربه کردم. عمه‌ام که مربی من در کانون است؛ برایم قصه می‌خواند و بعدها هم به تشویق وی در جشنواره شرکت کردم.

قشقایی اضافه کرد: از این که در خوزستان شرایطی فراهم آمده تا کسانی که به قصه‌گویی علاقه دارند و قصه‌های زیادی بلدند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند خوشحالم و با دوستان خود در کانون تلاش می‌کنیم با تمرینات مختلف ارتباط مناسبی با مخاطبان برقرار کنیم.

او درباره ارتباط نسل جدید با قصه‌های کهن تصریح کرد: اگر قصه‌گو نمادهایی از کودکان امروز را در قصه‌ها بیاورد می‌تواند به امروزی شدن آن کمک کند به این شکل ارتباط شنونده شکل گرفته و او آماده‌ی شنیدن هرگونه مطلب و مفهومی است.


مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون خوزستان با حضور 32 قصه گوی برتر شهرهای مختلف استان در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل زنان و مردان، دختران و پسران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها از 9 مهرماه 1398 در سالن شهید جمال پور شهرداری اهواز آغاز شده است و تا 10 مهرماه ادامه خواهد داشت.

برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره به مرحله منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی که با حضور شش استان کشور آبان ماه 1398 در شیراز برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =