کد خبر: 291604
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
داوران نوجوان از قضاوت می‌گویند

داوران نوجوان جشنواره قصه‌گویی از تلخ و شیرین داوری می‌گویند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی در شهرکرد، نوجوانان هم در کنار داوران بزرگسال داوری می‌کنند.

امسال سه نفر از داورانی که خودشان سال گذشته در جشنواره استانی رتبه کسب کرده بودند، به جمع داوران پیوسته و نظراتشان درباره قصه، شیوه و تکنیک‌های قصه‌گویی را در فرم‌های ارزیابی درج می‌کنند.

نیره بهشتی‌نژاد، یکی از داوران نوجوان جشنواره امسال که خود رتبه اول مرحله استانی سال گذشته را به دست آورده، درباره سطح رقابت‌های قصه‌گویان می‌گوید: سطح مسابقات، آمادگی قصه‌گویان و شاخصهای داوری خوب است.

وی افزود: قصه‌گویی، نماد و مفهومی بین‌المللی است که همه جای جهان وجود دارد، مادران برای فرزندانشان قصه‌ می‌گویند و بسیار دلنشین است.

این داور نوجوان گفت: داوری یک تجربه آموزنده است که در زندگی آینده‌مان قطعا تاثیرات مثبت خواهد داشت.

سارا کاظمی رتبه برتر جشنواره استانی سال گذشته نیز می‌گوید: سطح مسابقات تا الان بسیار خوب بوده و مزیتی که کانون دارد این است که به اعضا اعتماد به نفس و تسلط برای صحبت و ارائه در جمع را می‌دهد که این بهترین ویژگی آن است.

وی ادامه داد: سطح بالای مسابقات، داوری را سخت می‌کند زیرا همه قصه‌گویان خوب هستند اما باید بهترین را انتخاب کنیم. شاخصهای داوری خوبی در فرم‌های ارزیابی در نظر گرفته شده و در دو بخش انتخاب قصه و شیوه قصه‌گویی که مربوط به تکنیک‌ها و معیارهای قصه‌گویی است باید ارزیابی انجام شود.

این داور نوجوان گفت: تجربه داوری به قوی شدن قدرت انتخابمان کمک می‌کند.

یسنا باقری، دیگر داور نوجوان این رقابت‌ها گفت: اگر آموزش از طریق اساتید برتر استانی یا برون‌استانی صورت گیرد سطح قصه‌گویی ارتقای بسیار بیشتری خواهد داشت و انتخاب محدود است که باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

 وی افزود: داوری تجربه خوبی جهت تقویت توان انتخاب و تصمیم‌گیری برای داوران نوجوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =