کد خبر: 291630
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
شاعران کانون برای انجمن سرود شعر و ترانه می‌سرایند

انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌منظور تکمیل و غنی‌سازی بانک اطلاعاتی ترانه از تمامی شاعران کانونی دعوت به همکاری کرده است.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تمامی کارکنان کانون اعم از مدیران، مربیان، کارشناسان و کارکنان اداری می‌توانند یک یا چند اثر را تا روز ۱۵ آبان ۱۳۹۸ به دبیرخانه ارسال کنند.

بر همین اساس این فراخوان با موضوع‌های تمرین زندگی، خوب زندگی کردن، حال خوش زندگی، آینده ساختنی است و موضوع آزاد برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر شده است.

بر اساس این خبر تمامی قالب‌های شعری در صورتی که برای اجرا به همراه موسیقی و آهنگ یا با هدف هماهنگ شدن و تلفیق با موسیقی سروده ‌شود، می‌تواند در این فراخوان شرکت کند.

شرایط آثار برای شرکت در این فراخوان این‌گونه اعلام شده است که ترانه‌ها باید از استانداردهای لازم شعری برخوردار و از نظر زبان و بیان، مناسب گروه سنی کودک و نوجوان باشد.

هم‌چنین آثار باید در برگیرنده‌ی مضامینی چون: دوستی، همبستگی، مهربانی، تعامل، امید به آینده، و سایر موضوع‌ها دنیای پیرامون کودک و نوجوان باشد و درعین‌حال پیام و مضمون ترانه به شکل غیرمستقیم و هنرمندانه بیان شود.

در همین حال ترانه‌ها باید قابلیت اجرا توسط گروه سرود به همراه آهنگ داشته و خلاقانه و بدیع و به‌دور از کلیشه‌ها و شعارزدگی باشد.

همچنین ضروری است شرکت کنندگان هر استان آثار خود را پیش از اتمام مهلت اعلام شده به واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خود تحویل دهند تا کارشناس ادبی پس از بررسی و انتخاب اولیه، آثار برگزیده‌ی هر استان را از طریق سامانه اداری به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کشور ارسال کنند.

تمامی آثار باید به صورت حروفچینی شده در قالب فایل word با فونت B nazanin14 به همراه مشخصات صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، نشانی دقیق پستی، شماره تلفن ثابت و همراه و پست الکترونیکی ارسال شود.

گفتنی است آثار دریافتی پس از بررسی و تایید در شورای سیاست‌گذاری انجمن سرود کشور، در بانک اطلاعاتی ترانه، برای استفاده‌ی گروه‌های سرود در سراسر کشور، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

به آثار منتخب از سوی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هدیه نقدی تعلق می‌گیرد.

فراخوان شعر و ترانه انجمن سرود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =