اگر بخواهیم آینده را بسازیم باید روی کودکان سرمایه گذاری کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: کودکان شهروندان شریفی هستند که می توانند در ساختن آینده ای بهتر یار و یاور ما باشند؛ اگر وضعیت زندگی و رشد و بالندگی آنها مورد توجه باشد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، سیدحسین پیغمبری، در نشست خبری، با اشاره به هفته‌ی ملی کودک اظهار داشت: این جمله قابل تامل است که کودکان شهروندان شریفی هستند که می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر یار و یاور ما باشند؛ اگر وضعیت زندگی و رشد و بالندگی آن‌ مورد توجه باشد.

 وی افزود: بی‌تردید همه‌ی ما نگران آینده‌ی جامعه ایران اسلامی هستیم و مسائلی نظیر آب، محیط زیست، فساد، سردرگمی میان نوجوانان و جوانان و ... به یک دغدغه برای جامعه تبدیل شده اما می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای کودکان، بخش اعظمی از این مشکلات را برطرف کنیم.

 پیغمبری با اشاره به اثرگذاری و نقش کودکان در فرهنگ‌سازی در جامعه بیان کرد: نقش کودکان در این زمینه بسیار پررنگ و قابل تامل است بنابراین باید آن‌ها را بسیار جدی گرفت و از توان و ظرفیت آن‌ها در این مسیر استفاده کرد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد تاکید کرد: کانون به عنوان یک مرجع رسمی به بسیاری از فعالیت‌هایی که در حوزه‌ی کودک انجام می‌شود، معترض است زیرا این فعالیت‌ها استاندارد نیست مثل خانه‌های بازی که نمی‌توان از فعالیت آن‌ها به عنوان یک کار فرهنگی در حوزه‌ی کودک یاد کرد.

 وی تصریح کرد: اگر بخواهیم آینده را بسازیم باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کنیم و هفته‌ی کودک بهانه‌ای است برای این‌که همه نهادها جمع شوند و با عزمی راسخ حرکتی را آغاز کنند که منتج به نتیجه‌ی مطلوب شود.

 پیغمبری با اشاره به اهداف برنامه‌های هفته‌ی کودک یادآور شد: برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها و نیازهای کودکان و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی حوزه‌ی کودک و تمرین کار تیمی، ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به نیازهای کودک به ویژه کودکان دارای نیازهای ویژه که امسال در دستور کار کانون قرار گرفته و ... از اهداف برگزاری برنامه‌های این هفته است.

 وی ادامه داد: برای پوشش کودکان با نیازهای ویژه، مراکز فراگیر به تدریج در حال فعال شدن هستند و اکنون در شهر یزد، مرکز شماره‌ی ۴ در آزادشهر فعال است و امیدواریم آموزش و پرورش استثنایی در این مسیر با کانون، همکاری لازم را داشته باشد.

 پیغمبری ایجاد فضای با نشاط برای کودکان را نیز از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک برشمرد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها مطلع نیستند که کدام سازمان‌ها فعالیت استاندارد برای کودکان دارند بنابراین لازم است فعالیت‌های استاندارد و نهاد متولی، از سوی رسانه‌ها به مردم معرفی شود.

 وی تاکید کرد: مسائل زیست‌محیطی، آب، انرژی، حق آموزش و تاثیرهمگانی، رونق تولید ملی و ... از مواردی است که امسال به طور ویژه در هفته‌ی ملی کودک به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در مورد وضعیت مراکز کانون بیان کرد: اکنون ۱۸ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار در استان یزد فعال است که برای رسیدن به وضعیت مطلوب، به ۹ مرکز ثابت در یزد و سه مرکز سیار روستایی در شهرستان‌های اردکان، تفت و ابرکوه نیاز است که امیدواریم با همت فرمانداری‌ها و خیران، کار ساخت و تجهیز این مراکز انجام شود.

 پیغمبری خاطرنشان کرد: از آن‌جا که کانون ردیف بودجه‌ای ندارد، امیدواریم خیران و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در این زمینه، همکاری لازم را با کانون داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =