افتتاحیه هفته کودک، همزمان با اختتامیه جشنواره قصه‌گویی

 افتتاحیه برنامه‌های هفته ملی کودک، همزمان با اختتامیه جشنواره قصه‌گویی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، امروز آیین اختتامیه جشنواره قصه‌گویی همزمان با افتتاحیه برنامه‌های هفته ملی کودک برگزار شد.

در این آیین فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به شعار امسال که«آینده ساختنی است»، اظهار داشت: برای ساختن آینده برنامه دقیق، هدفمند و منسجم لازم است.

وی افزود: در بسیاری از موقعیت‌ها به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و اعتبارات، کودکان در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند اما بهترین سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و فرهنگ است چراکه اگر در جاهایی از جمله دفاع مقدس، به توفیقاتی رسیده‌ایم به واسطه اراده و فرهنگ‌مان بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: قصه بخشی از دنیای تخیل کودک است که با آن ظرفیت‌های فکری خود را به کار می‌گیرد. قصه یکی از سرمایه‌های فرهنگی جامعه هستند و قصه‌گوها هنرمندانه آن‌ها را به نسل جدید انتقال می‌دهند و فراموشی فرهنگی حاکم بر جامعه را می‌کاهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از تعداد 104 نفری قصه‌گویان مرحله استانی، کودکان و نوجوانان بودند که نقش پررنگ کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های فرهنگی را نشان می‌دهد و امیدواریم بتوانیم فعالیت این قشر را در قالب انجمن قصه‌گویان پیگیری کنیم. امسال داوران نوجوانان در کنار داوران بزرگسال جشنواره را ارزیابی کردند که هم‌پوشانی نظرات آن‌ها با نظرات داوران بزرگسال بسیار ارزنده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: در تدارک اجرای برنامه‌ای با همکاری شهرداری‌های استان برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قصه‌گویی هستیم.

وی با تبریک هفته ملی کودک تصریح کرد: خلأهای فرهنگی زیادی در جامعه داریم که امیدواریم بتوانیم قسمتی از آن، به ویژه خلأهای فرهنگی بخش کودک را تکمیل کنیم.

گفتنی است؛ در این آیین از تابلوی عکس شهدای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =