کودکان بانیازهای ویژه مهمان نخستین روز از هفته ملی کانون استان تهران

در نخستین روز از هفته ملی کودک، کودکان ناشنوا، کم‌شنوا و دارای مشکلات حرکتی میهمان برنامه‌های این مناسبت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در نخستین روز از هفته ملی کودک در ۱۳ مهر ۱۳۹۸ که با عنوان «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» نام‌گذاری شده است، کودکان و نوجوانان مراکز توان‌بخشی شهر تهران مهمان برنامه‌های متنوع این مناسبت بودند.

بنابراین گزارش، مربیان کانون استان تهران در کارگاه‌های فرهنگی هنری همچون قصه‌گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و معرفی شخصیت میزبان کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه بودند و متناسب با این کودکان برنامه‌های متنوعی را به اجرا درآورند.

قصه‌گویی به زبان اشاره توسط لیلا مکانی و مهتاب شهیدی دو تن از مربیان مراکز فراگیر«مراکز کودکان با نیازهای ویژه» ازجمله‌ی این برنامه‌ها بود. کودکان ناشنوا و کم‌شنوای مرکز توان‌بخشی پژواک قصه‌ی فیل رنگارنگ را به زبان اشاره دیدند و شنیدند و همراه با خرگوش سفید به دنیای قصه‌ها سفر کردند.

همچنین نوجوانان مرکز توان‌بخشی حضرت زینب (س) در غرفه‌ی بازی و سرگرمی و نمایش خلاق روزی شاد و آموزنده را گذراندند و در غرفه‌ی معرفی‌ها با شرکت در بازی جورچین، تصویر شاعران بنام ایرانی را کنار هم چیدند و از زبان مربیان این دو غرفه مطالب مفیدی آموختند.

اجرای نمایش محیطی هفت‌خوان رستم و اکران شش فیلم پویانمایی منتخب و بدون کلام برای این کودکان از دیگر برنامه‌های اولین روز از هفته ملی کودک بود.

گفتنی است، پویانمایی «باد دوچرخه‌سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی، پویانمایی ۱۰ دقیقه‌ای «ماه من ماه» محمدناصری، پویانمایی ۱۱ دقیقه‌ای «کیمیا» به کارگردانی مهدی خرمیان در کنار پویانمایی ۱۰ دقیقه‌ای «دزد درخت‌ها» به کارگردانی راشین خیریه، پویانمایی ۹ دقیقه‌ای «ای‌کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس دوست و پویانمایی ۵ دقیقه‌ای «راز آن درخت» به کارگردانی معین صمدی همه‌روزه در نوبت صبح برای دانش آموزان و علاقه‌مندان کودک و نوجوان ساعت ۱۰  به نمایش درخواهد آمد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در ۶۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان در سراسر استان تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =