کد خبر: 291843
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
دومین روز از هفته ملی کودک در منطقه رضویه

جشن دومین روز از هفته ملی کودک با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه رضویه مشهد وحضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز و والدین در این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۱۴ مهر ۱۳۹۸ دومین روز از هفته ملی کودک با برگزاری ویژه‌برنامه  شاد و جذاب فرهنگی، هنری و ادبی برای دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی منطقه رضویه همراه بود.

محبوبه بزم آرا دبیرکنوانسیون حقوق کودک استان در توضیح این خبر گفت: در ایام هفته ملی کودک با استفاده از ظرفیت مراکز سیار مشهد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کودکان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد صورت گرفت. با توجه به اینکه مسئولیت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک استان به کانون پرورش فکری کودکان واگذار شده است و با توجه به احصا چالش‌ها و آسیب‌های مناطق مختلف استان، در این بخش با دعوت از استادان و روانشناسان اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مباحث آموزشی برای والدین روستای میامی در منطقه رضویه نیز با حضور بیش از ۲۰۰ مادر برگزار شد.

ویژه‌ برنامه دومین روز از هفته ملی کودک در منطقه رضویه شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و معرفی بخش  مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی بود. در این روز شاد  ویکتوریا اعظم مربی مسئول مرکز شماره ۵ مشهد قصه  «برّه سرخ و شاهزاده غمگین» را برای بچه‌ها قصه گویی کرد. در ادامه مسابقه‌ای با موضوع حقوق کودکان برگرفته از پیمان‌نامه حقوق کودک برگزار شد.   که درآن بچه‌ها با مرتب کردن کلمات بر روی پانل به جملاتی چون   «من حق دارم بازی کنم»، «من حق دارم هوای پاک داشته باشم»، «سلامتی حق من است» و ... رسیدند. اجرای نمایش خلاق از کتاب «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» نوشته «موویلمز_ترجمه زهرا احمدی» با هنرمندی محسن‌ ساجدی، قاسم محتشمی و سعید صولتی به همراه معرفی این کتاب بخش بعدی برنامه بود.                         

 در ادامه معرفی بخش مکاتبه‌ای توسط عزت صدیقی لویه کارشناس این بخش صورت گرفت. این معرفی شامل ارائه طرح ادبی و برگه نامه برای جمع‌آوری آثار دانش آموزان، شناسایی استعدادها و عضویت در بخش مکاتبه‌ای بود.

پایان بخش ویژه برنامه دومین روز از هفته ملی کودک، نمایش انیمیشن «کشاورز و روبات» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =