کودکان هدیه‌های خدا هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیامی، هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، در متن پیام دکتر عبدالرسول همتی آمده است:

کودکان هدیه‌های خداوند هستند و لبخند و شادی آنها بهار زندگانی است. کودکی مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله رشد، شکل‌گیری شخصیت و هویت انسان است؛ سلامت جسمی، روانی و عقلی انسان و در بعد وسیع‌تر، سلامت جامعه، وابستگی عمیق و غیرقابل انکاری به چگونگی و کیفیت این دوره از زندگی هر فرد دارد.

خوشبختانه امروزه با توجه به توسعه بهداشت، مراقبت و آگاهی جهانی، کودکان بیشتری زنده می‌مانند که حمایت از سلامت و کیفیت زندگی آنان اولویتی انکارناپذیر است؛ محدودیت‌های جسمی و روند رو به رشد عقلی کودکان ایجاب می‌کند که حمایت‌های خاص و مراقبت‌های ویژه‌ای برای این گروه سنی مدنظر قرار گیرد.

پ‍ژوهش‌های علمی، اهمیت ترویج رشد سالم در دوران اولیه کودکی را ثابت کرده و نشان می‌دهدکه برنامه‌های مبتنی بر توجه کامل به رشد اولیه کودک، فرصت فوق‌العاده‌ای برای اجتناب از مشکلات رشد و تکامل ارائه می‌کند و به این‌وسیله منافع بلندمدتی را برای فرد و جامعه ارمغان می‌آورد، این در حالی‌است که حدود ۱۴۰۰ سال پیش در آموزه‌های دین مبین اسلام در آیات و روایات مستند، اهمیت توجه به سنین آغاز کودکی و نیز تربیت صحیح فرزندان و تعامل مثبت با ایشان مشهود است، به طوری که بخش مهمی از سیره عملی رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومان(ع) به این امر مهم اشاره دارد.

برنامه‌های مراقبت و تکامل ابتدای کودکی، سبب بهبود وضعیت عدالت می‌شود و با فراهم‌آوردن آغازی منصفانه برای کودکان، این امکان به وجود می‌آید که بی‌عدالتی‌های اجتماعی، اقتصادی و جنسیتی مرتبط تعدیل گردند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در فارس و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =