گفتمان مشترک نوجوانان با مسئولان ارشد استان گلستان

گفتمان مشترک نوجوانان با مسئولان ارشد استان گلستان صبح چهارشنبه ۱۷مهر ۱۳۹۸ با حضور عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، علی برزمینی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، الهه غیناقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش، مهدی قاسمی معاون فرهنگی دادگستری گلستان و بیش از ۲۰۰ نفر از نوجوانان استان در سالن اجتماعات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری گلستان، در این نشست عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان ضمن قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت برگزاری این نشست، از این مجموعه بعنوان تنها نهاد تخصصی حوزه کودک و نوجوان نامبرده که وظیفه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان که سرمایه اصلی جامعه می باشند را به دوش می‌کشند.

وی در ادامه ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که توسط نوجوانان حاضر پرسیده شده بود، خواستار تداوم برگزاری این جلسات شد.

در ابتدای این نشست محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون هدف از برگزاری این برنامه را دریافت و پاسخگویی به نیازها و پیشنهادات نوجوانان از زبان خودشان دانست و گفت: اگر به راهکارهایی که کودکان و نوجوانان در این نشست‌ها که برخواسته از نیازهای روز آنهاست توجه شود برای برنامه ریزی‌های آینده قابل استفاده خواهد بود، آینده ای که ساختنی است و برای ساخت آن توجه به ظرفیت فکری کودکان و نوجوانان در اولویت است.

وی در ادامه بر اساس تقویم روزشمار هفته‌ی ملی کودک محورهای گفتمان را تشریح کرد و اظهار داشت: دغدغه‌های نوجوانان موضوعاتی از جمله، حقوق شهروندی، ایمنی و بهداشت، اقتصاد، محیط زیست، فرهنگ مطالعه، آموزش و نیازهای ویژه، آسیبهای اجتماعی،هویت ملی و.. است که قطعا برای رسیدن به توسعه پایدار و جامعه ای سرشار از امید و نشاط تداوم گفتگوی مسوولان و نوجوانان اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

در ادامه این نشست نوجوانان با مطرح کردن سوالات خود پیرامون موضوعات آموزشی و حقوق کودک و نوجوان، حضور زنان و دختران در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، فضای مجازی و حدود استفاده از آن، امنیت در جامعه ،کنکور و آسیب‌های ناشی از آن، اشتغال و تربیت نوجوان کارآفرین، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی،  دفاع مقدس و موضوعات مرتبط با عدالت فرهنگی ،دغدغه‌های را مطرح نمودند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در پاسخ به سوال یکی از نوجوانان مبنی اینکه چگونه در برابر آسیب‌های اجتماعی از خود مراقبت کنیم، گفت: هرجامعه ای روشهای مختلفی را در برخورد با آسیب‌های اجتماعی دارد. تجربه نشان داده است آموزش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید از سنین کودکی مورد توجه قرار گیرد و تقویت بنیان خانواده و گفتگوی صمیمانه در بین اعضای خانواده را به عنوان اصل مهم برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در پاسخ به سوال مربوط به حوزه کنکور و آسیب‌های ناشی از آن گفت: برای پیشرفت و ادامه تحصیل توجه و تمرکز بر محتوای کتب درسی می‌تواند بیشتر از شرکت در آزمون‌های کمک درسی موثر باشد چراکه مدرسه بعنوان تنها مسیر امن برای رسیدن به مدارج عالی تحصیل می باشد.

در ادامه این نشست دیگر مسئولان به سوالات مطرح شده نوجوانان پیرامون حوزه ماموریت کاری خود پاسخ دادند و در پایان مقرر شد جهت تداوم گفتمان برنامه ریزی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =