آغاز فعالیت  باشگاه‌های کتاب‌خوانی در مرکز مجتمع  کانون کرج 

هم‌زمان با پنجمین روز از هفته‌ی ملی کودک، باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای دومین سال متوالی  با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در مرکز مجتمع کانون کرج، آغاز به کار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان البرز، قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون استان در  نشست آغاز به کار این باشگاه‌ها ضمن معرفی کانون و فعالیت‌های آن گفت محور اصلی تمام فعالیت‌ها در کانون کتاب است  و امیدواریم که با اجرای فعالیت‌های مناسب در این زمینه بتوانیم کودکان ونوجوانان را بیش از پیش با کتاب آشنا سازیم؛ سلیمانی افزود اعضای مراکز کانون دقیقا با فعالیت های کتاب محور این مجموعه آشنا هستند و فعالیت‌های خوب و شایسته‌ای را در این حوزه اجرا می‌کنند.

این مقام مسوول هم‌چنین به رویکرد کانون در حوزه‌ی حرکت به سمت فضای غیر رقابتی و تبدیل جشنواره ها به مهرواره، سخن گفته و ادامه داد ما دوست داریم که تمام کودکان و نوجوانان با انگیزه و علاقه مسیر پیشرفت را دنبال کنند.

مدیر کل کانون اشتراک داده‌های سازمان‌ها برای دریافت یک خروجی مناسب را فعالیتی خوب توصیف کرد و افزود امیدواریم با این هم افزایی در جهت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و ایجاد لذت خواندن فعالیت خوبی را انجام داده باشیم و امیدواریم که تمام این فعالیت ها منجر به اثرگذاری مناسب شود.

در ادامه محمد طاهری، رییس اداره‌ی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با معرفی فعالیت جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از نحوه‌ی فعالیت این باشگاه‌ها و چگونگی مراحل کار گزارش مختصری را ارائه داد.

مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز هم با اشاره به ظرفیت‌های کانون در این حوزه، برخی از فعالیت‌های کتاب محور کانون را معرفی کرده و ادامه داد در کانون همیشه مربیان سعی کرده اند با استفاده از شیوه‌های خلاق و جذاب اعضا را به سمت کتاب سوق دهند.

محیا میلانی نژاد عضو کودک مرکز مجتمع و فرانک فروزانفر، کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان البرز نیز گزارش مختصری از عملکرد باشگاه‌ها در سال گذشته در مرکز مجتمع کانون کرج، ارائه دادند.

در ادامه جمعی از کودکان دختر مرکز مجتمع که از اعضای باشگاه کتاب خوانی این مرکز در سال گذشته بودند، ضمن اجرای نمایش عروسکی  کتاب «قول می‌دهم بزرگ نشوم» را معرفی کردند.

 گفتنی است باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گروه‌های کتاب‌خوانی هستند که با حضور دست‌کم ۱۲ کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله شده و دیگر کتاب‌ها و زیر نظر یک مربی بزرگسال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند و تمام فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را از جمله معرفی کتاب، نامه‌ای به نویسنده ، اتمام داستان ناتمام و ... را انجام می‌دهند.

نشست آغاز به کار باشگاه‌های کتابخوانی در کانون البرز، امروز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۸ از ساعت۱۴/۳۰ تا ۱۶/۳۰ با حضور مدیر کل ؛ معاون و جمعی از کارشناسان و مربیان کانون و معاون فرهنگی، رسانه‌ای، رییس اداره‌ی فرهنگی، کارشناس فرهنگی و مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در محل کتابخانه‌ی نوجوان مرکز مجتمع کانون کرج، برگزار شد .

امید است هم‌دمایی دستگاه های فرهنگی استان، فرصت مغتنمی را برای گروه مخاطب خود را فراهم کند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =