کد خبر: 292232
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
بازدید 1305
انجمن ادبی کانون کرمان بازگشایی شد

انجمن شعر و داستان آفرینش کانون کرمان بازگشایی و تولد ۲۵ سالگی‌اش را جشن گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، انجمن شعر و داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با تغییر مسئول و مکان برگزاری، ‌ ۱۸ مهر ۹۸ در موزه بانو حیاتی تولد ۲۵ سالگی‌اش را با حضور علی ملازاده شاعر و مدرس داستان‌نویسی، نجمه‌خاتون خداترس معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان ادبی کانون کرمان و اعضای انجمن جشن گرفت.

بنابر این خبر، انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان  از سال ۷۴ با اعضای پرورش یافته‌ی کارگاه‌های ادبی تا ۲۱ سال، از شهرستان کرمان با برگزاری جلساتی به صورت ماهیانه فعالیت خود را آغاز کرد.

این در حالی است که، انجمن ادبی مهر و ماه که در  ۱۰ سال گذشته با مسئولیت سمیه یاوری و طیبه شجاعی کارشناسان ادبی کانون کرمان اداره می‌شد، با مسئولیت جدید زهرا نظری مربی ادبی سه مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهر کرمان و مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج به عنوان محل جدید، و دعوت از اساتید مجرب در هفته ملی کودک دوباره بازگشایی شد.

برهمین اساس، در این مراسم چند نفر از اعضای انجمن، شعر و داستان‌هایشان را خواندند و ملازاده با تعریف و نقد آثار بچه‌ها به بیان نکات مفید و مهمی درباره داستان ‌نویسی پرداخت. سپس کیک تولد انجمن ادبی توسط ایشان بریده شد.

جلسات بعدی انجمن ادبی مهر و ماه به صورت ماهیانه در مرکز شماره پنج کرمان، واقع در بلوار ۲۲ بهمن، خیابان کودکان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تشکیل خواهد شد.

 همچنین، پنج انجمن ادبی دیگر در شهرستان‌های راور، رفسنجان، چترود، شهربابک و زرند در مراکز فرهنگی‌هنری و زیر نظر مربیان ادبی کانون شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.

اکونوموزه بانو حیاتی ابتدا به‌عنوان بانک شاهنشاهی ایران و انگلیس ساخته شد و پس از تعطیلی بانک‌ برای استفاده دانش‌آموزان بازسازی و به‌ احترام بانو «بی‌بی‌حیاتی» به نام او نامگذاری شد. این مدرسه تا سال ۱۳۵۶ به همین منظور استفاده می‌شد. پس از آن به مدت ۳۷ سال متروک و بلااستفاده ماند تا اینکه در سال ۹۳ با دستور استاندار وقت با هدف تبدیل به موزه، مرمت و در زمستان ۹۴ توسط شهرداری کرمان افتتاح و به عنوان اکونوموزه مشاغل و حِرف کرمان قدیم فعالیت می‌کند.

بانو «بی‌بی جان حیاتی» یکی از چهره‌های ادب و شعر کرمان است که در اواخر قرن ۱۲ و اوایل قرن ۱۳ هجری قمری زندگی می‌کرد و دفتر اشعارش بیش از ده هزار بیت شعر دارد که نشانگر قدرت طبع و ذوق اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =