حضور کارشناسان و اعضای کانون سمنان در برنامه‌ی سیمای خانواده

کارشناسان و اعضای کودک کانون پرورش فکری سمنان در روز «کودک، رسانه و ارتباطات»، میهمان برنامه‌ی سیمای خانواده بودند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با روز «کودک، رسانه و ارتباطات» در پنجمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک، کارشناسان و جمعی از اعضای کودک و نوجوان در صدا و سیمای مرکز سمنان حضور یافته و در برنامه‌ی سیمای خانواده درخصوص اهمیت دوران کودکی و نقش رسانه سخن گفتند.

در این برنامه، گزارشی از فعالیت‌های اعضا و مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری پخش شد و از سوی کارشناسان کانون، پس از تعریف رسانه، انواع رسانه و سواد رسانه‌ای مبنی بر توانایی تجزیه و تحلیل، ارزیابی و بررسی محتوای رسانه بر نقش بسزای خانواده به‌عنوان نخستین محیط آموزشی در کاهش اثرات مخرب رسانه‌ها و هم‌چنین مدیریت زمان در استفاده از رسانه‌ی جمعی مانند تلویزیون از سوی والدین، تأکید شد.

موضوع بعدی بیان شده در این برنامه، بررسی رویکرد برنامه‌ریزان در نهادهای فرهنگی و صدا و سیما نسبت به آینده‌ی کودکان به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه جامعه بود و این‌که آینده را موضوعی قابل تغییر و ساخت بدانیم و از امروز زیرساخت‌های برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی را فراهم سازیم.

گفتنی است؛ برنامه‌های متنوعی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به مناسبت هفته‌ی ملی کودک بر اساس روزشمار تعیین‌شده این هفته با مشارکت کانون پرورش فکری و نهادهای فرهنگی متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان در سراسر استان سمنان اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =