رقابت سه روزه قصه‌گویان در کرمانشاه آغاز شد

رقابت سه روزه قصه‌گویان در کرمانشاه از صبح روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شده و این جشنواره استانی تا روز ۲۳مهرماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، آیین رسمی آغاز مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شهر کرمانشاه آغاز شد.

در این جشنواره ۳ روزه که نزدیک به شصت نفر از قصه‌گویان برگزیده از میان هشتصد قصه‌گوی شرکت‌کننده اولیه حضور دارند، قصه‌گویان شرکت‌کننده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا در پایان این جشنواره استانی، برگزیدگان نهایی معرفی شوند.

این جشنواره با برگزاری آیین افتتاحیه که با حضور مسئولان مختلفی از اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همراه بود، به صورت رسمی کار خود را از صبح روز یکشنبه ۲۱مهرماه ۱۳۹۸ آغاز کرد.

مسعود حمیدی، معاون اداری، مالی و نیلوفر سالمیان، معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، در مراسم افتتاحیه به تشریح کیفیت روند برگزاری مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمانشاه پرداختند.

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، در دو وقت؛ صبح و بعدازظهر و در محل سالن نمایش مجتمع فرهنگی‌وهنری آفرینش کانون پرورش فکری کرمانشاه، واقع در سه راه ۲۲بهمن، میزبان علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی است.

بر همین اساس، در نوبت صبح و بعدازظهر اولین مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه، قصه‌گویان در بخش‌های زنان و مردان، پسران و دختران، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، و...به اجرای قصه‌های خود پرداختند.

از نکته‌های جالب‌توجه در روز اول مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی، کرمانشاه، استفاده قصه‌گویان شرکت‌کننده از زبان و گویش‌های محلی، لباس‌های بومی و محلی، قصه‌ها و افسانه‌های بومی، و ...بوده است.

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کرمانشاه که از روز یکشنبه ۲۱ مهرماه آغاز شده است تا روز سه شنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.

اختتامیه جشنواره استانی قصه‌گویی، صبح روز سه شنبه ۲۳ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و در محل مجتمع فرهنگی‌وهنری کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، واقع در سه‌راه ۲۲بهمن برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =