معجزه قصه‌ها در زندگی انسان‌ها

«مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در آیین اختتامیه جشنواره قصه‌گویی گفت: قصه در انتقال مفاهیم و نزدیک‌تر کردن انسان‌ها به یکدیگر معجزه می‌کند و همچنین، باعث نزدیکی خانواده‌ها به هم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه، «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، امروز(۲۳ مهر) در مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی، گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها به زبان قصه است که این مساله نشان از کارکردهای قصه در تربیت صحیح انسان‌ها دارد.

فتاحی همچنین با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، افزود: قصه سیدالشهدا(ع) یکی از پرغرورترین و ماندگارترین قصه‌های دنیا بود که با روایتگری حضرت زینب(س) ماندگارتر شد.

او همچنین گفت: اگر حضرت زینب(س) ماجرای عاشورا را نشر نمی‌داد شاید حادثه عاشورا در کربلا می‌ماند.

فتاحی در ادامه با تاکید بر اینکه قصه در انتقال مفاهیم و نزدیک‌تر کردن انسان‌ها به یکدیگر معجزه می‌کند، گفت: قصه باعث نزدیکی خانواده‌ها به هم می‌شود.

او از همه خواست تا هر شب برای عزیزان خود قصه زندگی خود و یا هر قصه‌ای که دوست دارند را بگویند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با بیان اینکه قصه باعث آشنا شدن کودکان و نوجوانان با بزرگان و قهرمانان جامعه می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان با قصه نحوه کنار آمدن با شرایط سخت را می‌آموزند.

فتاحی از قصه به عنوان ابزاری برای انتقال مسائل اخلاقی یاد کرد و افزود: قصه به کودکان و نوجوانان هنر خوب گوش‌دادن و خوب‌شنیدن را آموزش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =