پدافند غیر عامل حافظ انقلاب  اسلامی در برابر تهاجم غیر نظامی و جنگ نرم دشمنان است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی در جلسه شورای پدافند غیر عامل کانون گفت: توجه به حوزه دفاع غیر نظامی یکی از راهکارهای محافظت از انقلاب در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان و کاهش هزینه ها است.

طاهره حمیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یکی از مهم ترین ماموریت‌های پدافند غیر عامل را شناخت تهدیدات و اریه راهکارهای مناسب برای کاهش و مقابله با تهدیدات و آسیب‌های احتمالی دشمن دانست و گفت: با آموزش می‌توان در جهت کاهش این آسیب‌ها اقدام و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی  پدافند غیر عامل  می‌توان مفاهیم پایه‌ی پدافند غیر عامل را به کودکان ونوجوانان آموزش داد.

مدیر کل کانون پرورش فکری ضمن تأکید مجدد بر فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌ی ایشان بر مقوله پدافند غیر عامل  به ضرورت پدافند غیر عامل در زندگی روز مره انسان‌ها و اهمیت آن در کاهش هزینه‌ها در سطح خرد و کلان جامعه و بالا بردن میزان آمادگی همه جانبه در مقابل تمامی هجمه ها اشاره و اضافه کرد : پدافند غیر عامل علاوه بر پی‌گیری‌های اداری و کاربردهای آن، در زندگی شخصی ما نیز تأثیر داشته و باید رعایت شود.

رییس شورای پدافند غیر عامل کانون  در ادامه بر ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در مراکز فرهنگی و هنری استان، ایمن سازی مراکز، بررسی نقاظ ضعف فیزیکی ساختمان­ها و رفع آن تاکید کرد و  گفت: در کانون پرورش فکری علاوه بر توجه به مسایل ایمنی مراکز لازم است به مقوله مهم فرهنگ سازی پدافند غیر عامل بین کودکان و نوجوانان توجه ویژه و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این زمینه در دستور کار مراکز قرار گیرد.

در ادامه حاضران به بیان پیشنهادات خود در زمینه فعالیت‌های اجرایی ویژه این هفته پرداختند.

برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیر عامل از 8 لغایت 14 آبان ماه 1398 در سطح مراکز فرهنگی و هنری کانون در استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =