کد خبر: 292562
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
بازدید 522
رونمایی از «سامانه مدیریت جامع مراکز» در کانون استان تهران

نرم افزار مدیریت جامع مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به زودی جایگزین نرم افزار کتابداری مراکز خواهد شد ، با حضور جمعی از مدیران ستادی و مربیان مراکز کانون استان تهران در چهارم آبان ۱۳۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، سامانه یکپارچه مدیریت جامع مراکز که به‌صورت آزمایشی از تیرماه  سال جاری در مرکز شماره ۴۳ کانون تهران فعال شد، به فاز قطعی و اجرایی رسید و رونمایی و معرفی این نرم‌افزار با حضور جمعی از مسئولان ستادی و مربی مسئولان مراکز کانون تهران روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۳۹۸ در سالن کنفرانس یک مرکز آفرینش‌های کانون برگزار شد.

محمدعلی مقیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در این جلسه ضمن تقدیر از همکاری کانون استان تهران در برنامه‌های مختلف ستادی، دلایل ضرورت تولید این نرم‌افزار را برشمرد و گفت: یکی از ضرورت‌های طراحی این نر افزار را در بررسی‌های حضوری از مراکز کانون دریافتیم. بسیاری از مربیان، وقت زیادی صرف واردکردن اطلاعات روزانه در نرم‌افزار کتابداری می‌کنند که این وقت می‌تواند برای رسیدن به کارهای مهم‌تر و پرورش فکر کودکان و نوجوانان صرف شود.

وی در ادامه افزود: نکته دوم off line بودن و غیر دسترس بودن این نرم‌افزار خارج از سیستم رایانه مراکز است که با طراحی برنامه‌ی جدید مدیریت جامع، تمامی این مشکلات رفع شده و سهولت استفاده و دسترسی آسان مربیان مدنظر قرارگرفته است.  

افسون امینی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ضمن تقدیر از مربیان مرکز شماره ۴۳ برای انجام بخش آزمایشی این نرم‌افزار در تابستان گفت: در هر سازمانی برقراری ارتباطات مطلوب ضروری است و اگر همه اعضای آن به‌صورت زنجیروار باهم حرکت نکنند، فعالیت سازمان متوقف می‌شود و توقف حرکت یکی از اعضای این سازمان درحرکت اعضای دیگر اثر می‌گذارد.

امینی در ادامه افزود: معاونت فرهنگی با فعالیت استان‌ها معنا پیدا می‌کند و استان‌ها با فعالیت مراکزشان معنا پیدا می‌کنند و اگر این فعالیت‌ها در کتابخانه‌های کانون به‌درستی انجام و ثبت نشوند قطعاً این اختلال تا سطوح دیگر امتداد پیدا می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد با استفاده از این نرم‌افزار، مشکلاتی که درگذشته پیش روی مراکز کانون بوده برداشته شود و کارها پس‌ازاین با سهولت بیشتری انجام شود.

مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران در این مراسم از مربیان مراکز برای مشارکت جدی و دلسوزانه در استفاده از این نرم‌افزار و فعال کردن آن در کتابخانه تأکید و خاطرنشان کرد: همکاران کانون استان آمادگی هرگونه همکاری در رابطه با بخش محتوایی این نرم‌افزار رادارند.

نظری در ادامه از مربیان خواست تا نقدها و پیشنهادهای خود را درباره این نرم‌افزار به لحاظ محتوایی، در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه، با مسئولان امر در میان گذاشته و برای موفقیت این نرم‌افزار در مراکز سراسر کشور تلاش مجدانه داشته باشند.

در ادامه‌ی این جلسه، مهدیار نوید ادهم سرپرست فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون ضمن تقدیر از همکاری کانون استان تهران درباره روند آزمایشی این برنامه گفت: این نرم‌افزار شاید تنها نرم‌افزاری باشد که طیف وسیعی از کارمندان کانون با آن سروکار دارند.

نوید ادهم افزود: این سامانه به دلیل شکل یکپارچه‌ای که طراحی‌شده برای ورود به سیستم نیاز به کد پرسنلی دارد و مربیان در هر جا و بااتصال به اینترنت، به نرم‌افزار دسترسی خواهند داشت و محدود به سیستم رایانه مراکز نیستند.

وجود بانک کتاب، فرایند ثبت‌نام عضویت و پرداخت هزینه، سهولت در دریافت گزارش و تجمیع اطلاعات آماری و به‌طورکلی کلیه امور مدیریتی کتابخانه‌های کانون بااتصال به شبکه اینترنتی در این نرم‌افزار به سهولت انجام می‌شود.

وی با استقبال ازنظر مربیان در خصوص این نرم‌افزار یادآور شد: این نرم‌افزار بیش از دو سال با کمترین چالش طراحی شد و حاصل تلاش افراد زیادی است و بنابرین از هرگونه نقد و نظر دلسوزانه مربیان کانون استقبال خواهیم کرد.

در ادامه پس از اهدای لوح سپاس و تقدیر از صدف قاسملو به نمایندگی از مربیان مرکز شماره ۴۳،  این نرم‌افزار به مربی مسئولان مراکز کانون استان تهران معرفی و آموزش لازم در خصوص استفاده از آن توسط سرپرست فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون و مربی مسئول مرکز ۴۳ داده شد.   

گفتنی است این برنامه که با اجرای کبرا بابایی کارشناس فرهنگی کانون استان به اجرا درآمد، از ساعت ۸/۳۰ تا ۱۳ ادامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =