کانون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حضوری فعال داشت

غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در جریان برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز شاهد حضور مسئولان استانی و بازدید آن‌ها از فعالیت‌های کانون در این نمایشگاه بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایشگاه روزهای ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه 1398 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر عرضه کتاب‌هایش در غرفه جداگانه‌ای، اقدام به برپایی نشست‌های تخصصی با حضور نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، قدردانی از کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان، برپایی کارگاه‌های هنری، قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای مسابقه، معرفی فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار و نیز معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون کرد.

در همین زمینه علی بینش مدیرکل مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را فرصت بسیار ارزشمندی برای توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه برشمرده بود.

در این میان و در هنگام برگزاری ان رویداد بزرگ فرهنگی در تبریز جمعی از مسئولان استانی نیز با حضور در غرفه‌های کانون و جمع صمیمی کودکان و نوجوانان، از فعالیت‌های به اجرا درآمده بازدید کردند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، ضمن حضور در غرفه کانون، کار با کودکان و نوجوان را بسیار حساس و دقیق توصیف و از زحمات مربیان کانون تشکر و قدردانی کرد.

مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز از میهمانان غرفه کانون در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بود و از برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرا شده در این غرفه بازدید کرد.

علیرضا بیگی دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون بر اهمیت اثرگذاری فعالیت‌های کانون تاکید و تلاش‌های به‌عمل آمده در این زمینه قدردانی کرد.

محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از دیگر بازدیدکنندگان غرفه کانون بود. وی با قدردانی از حضور گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، توسعه فعالیت‌های آن‌ را ضروری عنوان کرد.

شهردار تبریز نیز دیگر بازدیدکننده غرفه کانون در نمایشگاه بر ضرورت همکاری‌های مشترک میان کانون پرورش فکری و شهرداری تاکید کرد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز به همراه شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی این شهر از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز بازدید کردند.

شهردار تبریز، فعالیت‌های کانون پرورش فکری را موثر دانست و افزود: گسترش فعالیت‌های کانون زمینه کشف استعدادها و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان را فراهم می‌آورد.

وی با بیان این‌که بیشتر افرادی که وارد کارهای فرهنگی و هنری شده‌اند و خدمات شایسته در این عرصه به جامعه ارایه می‌کنند، روزی خودشان عضو مراکز کانون پرورش فکری بوده‌اند، افزود: این امر نشان‌گر این نکته است که کانون پرورش فکری نقش و جایگاه ویژه در میان خانواده‌های ایرانی دارد.

شهین باهر در ادامه به ضرورت همکاری‌های مشترک میان کانون پرورش فکری و شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: در بیشتر موارد شهرداری کارهایی شبیه اقدام‌های کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد که می‌توان با قراردادن فضا و مکان و امکانات فرهنگ‌سراها به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار شهر با این نهاد فرهنگی همکاری کرد.

در این دیدارها علی بینش مدیرکل کانون استان و دیگر مسئولان و کارشناسان حاضر در غرفه کانون گزارش‌هایی از اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام شده به مسیولان ارائه کردند و توضیح دادند که کانون استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر دارای ۲۴ مرکز ثابت در سطح استان است اما شهرستان‌های هوراند، هریس، خداآفرین و اسکو هم چنان از داشتن کتاب‌خانه‌های کانون محروم‌اند.

علی بینش در عین حال در این دیدارها افزایش و توسعه کتابخانه سیار و جبران کمبود مراکز کانون در سطح استان را از جمله خواسته‌های خانواده‌ها و دغدغه‌های کانون در حوزه‌های فرهنگی عنوان کرد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز روزهای ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه 1398 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =