نشست کارگاهی شاهنامه‌خوانی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست شاهنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان شاهنامه‌خوان به مناسبت روز دانش‌آموز در مرکز شاهنامه‌خوانی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزان در کانون استان برگزار شد.

در این نشست فرهنگی، هنری و ادبی، که به مناسبت گرامی‌داشت روز دانش‌آموز برگزار شد، تعدادی از اعضای نوجوان شاهنامه‌خوان کانون همراه با تعدادی از دانش‌آموزان علاقه‌مند نکاتی را در خصوص لحن و سبک شعرهای شاهنامه فراگرفتند و در ادامه شاهنامه‌خوانی کردند.

در این نشست هم‌چنین تعدادی از مربیان دانشگاه تربیت معلم زاهدان حضور داشتند و همراه با دیگر مخاطبان نوجوان با فعالیت‌های مرکز شاهنامه‌خوانی آشنا شدند.

قابل ذکر است در بخشی از این نشست، کارگاه کوتاهی با موضوع شناخت شخصیت گردآفرید توسط آرزو امین، مربی ادبی کانون استان، برای حاضران برگزار شد و در پایان اعضای شاهنامه‌خوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هفت‌خوان رستم را برای حاضران اجرا کردند.

گفتنی است مرکز شاهنامه‌خوانی با هدف بالابردن سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات فاخر ایران، به ویژه فردوسی، افزایش توانایی شعرخوانی ایشان، تشویق آنان به نیک‌اندیشی و نکوکاری، پایدارسازی اعضا و بالابردن سطح دانسته‌های مربیان ادبی راه‌اندازی شده، هم‌چنین در این مرکز، فضایی برای نقالی و پرده‌خوانی، برگزاری کارگاه‌های ادبی، کاردستی و نمایش خلاق، عروسک‌سازی و نقاشی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =