نخستین «منشور آینده» به استاندار خوزستان رسید

هم‌زمان با گشایش برنامه‌های هفته ملی کودک، نخستین «منشور آینده» از سوی کودکان و نوجوانان به استاندار خوزستان اهداء شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خورستان نخستین مقامی است که در ایران تندیس «منشور آینده» را صبح روز ۱۳ مهر ۱۳۹۸ هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک و در آیین گشایش این برنامه‌ها در اهواز از دست کودکان و نوجوانان دریافت کرده است.

کودکانی ایرانی قرار است این تندیس را که حرف‌های آینده آنان بر روی آن حک شده است طی هفته ملی کودک و در آینده به دیگر مسئولان و مقام‌های کشور اهدا کنند.

در متن این منشور که از سوی اعضای انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نوشته شده، آمده است: «این حرف‌های آینده است. حرف نویسندگان، هنرمندان، صنعت‌گران، پزشکان، معلمان و سرانجام پدران و مادران آینده‌ای نه چندان دور.

حرف کودکانی که قرار است واژه‌ها را از نویسندگان، آفرینش‌گری را از هنرمندان، ابزارها را از صنعت‌گران، قلم‌ها را از معلمان و بی‌شک انسانیت و اخلاق را از پدران و مادران و سازندگی آینده را از همه آن‌ها بیاموزند و پلی بنا کنند به سوی آینده‌ای بهتر.

ما زنان و مردان فردایی هستیم که آینده را از امروز در بازی‌های کودکانه تمرین می‌کنیم و در کنار هم مهربانی، صبر و نوع دوستی و احترام به خوبی‌ها را یاد می‌گیریم.

ما امروز روی انگشت‌های پا می‌ایستیم تا بلندتر دیده شویم و جدی‌تر به چشم بیائیم.

گاهی برای ما کتاب می‌خوانید و گاهی خود تمرین خواندن می‌کنیم.

ما امروز قهرمانان قصه‌ها را به یاد می‌سپاریم تا خود قهرمانان ایرانی شادتر و آبادتر باشیم.»

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =