نشست صمیمانه اعضا و مربیان با غلامرضا حیدری ابهری

در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان مرکزی به همت واحد ادبی کانون نشست صمیمانه اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با غلامرضا حیدری ابهری نویسنده داستان های مذهبی کودک و محقق در زمینه تعلیم و تربیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی غلامرضا حیدری ابهری در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان  در بین اعضا و مربیان کانون حضور پیدا کردو ضمن معرفی حوزه فعالیت داستانی و آثارش در راستای خداشناسی ، مفاهیم و قصه های قرآنی ، روایت زندگی پیامبر اسلام ، داستان های دینی برای کودکان، به جایگاه ادبیات دینی کودکان ایران در بازارهای جهان اسلام اشاره کرد.

حیدری ابهری ضمن پاسخگویی به سوالهای حاضرین به ویژگی داستان های مذهبی کودک ، جایگاه ادبیات دینی در جامعه امروز ، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در صنعت نشر ، ترفند های انتقال مفاهیم ارزشی و دینی به کودکان و نوجوانان ، لزوم آشنایی کودکان با قصص قرآنی اشاره کردو گفت:کارهای بزرگ را آدم‌های بزرگ انجام می‌دهند نه سازمان‌های بزرگ ،   ما باید به دنبال کار درست باشیم نه کار درشت و در حوزة بیان معارف دینی به کودکان و نوجوانان هم در شکل و هم در محتوا به تکرار رسیده‌ایم و دلیل آن عدم انس نویسندگان با افکار بزرگان است .

حیدری  تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دورة دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال 1386 در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابد و به سؤالات دینی کودکان و نوجوانان پاسخ می‌دهد .

از دیگر برنامه های این نشست آیین رونمایی از کتاب نویسندگان کانون با معرفی:تربیت دینی از نگاه علی(ع) در نهج البلاغه نوشته اعظم بیات ، غول فاضلاب نوشته فرزانه مجتهدی ، لبخند بزنید نوشته کبریا شجری، بیامنو بخور نوشته فاطمه ظهیری و رودی جان چرا آواز نمی خوانی نوشته زهرا غلامی  انجام شد .

هم چنین از برگزیدگان نقاشی با معرفی: نگین شاه جانی ، مهریه هاشمی و ترانه توکلی اعضای مرکز 6 اراک با مربی گری و هدایت سمیرا لاهوتی در مسابقه نقاشی "سرزمین مادری "کشور بلاروس   2017، زینب مشتاقی عضو مرکز مجتمع اراک با  مربی گری و هدایت مریم آبکار در مسابقه نقاشی "نقشه بارباراپیچنیک  lca ،ستایش فراهانی  و علیرضا رضایی عضو مرکز 5 اراک و زینب مشتاقی عضو مرکز مجتمع در هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی (تمرین زندگی) 1397 با مربی گری و هدایت مریم آبکار و سمیرا   لاهوتی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

  و در ادامه تقدیر از اعضای کتابخوان  در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان مرکزی با معرفی: محمد امین گلشن زاده عضو منتخب در مرکز فراگیرمجتمع اراک به عنوان عضو  فعال کتابخوان ، نگین فراهانی و نرگس مشهدی اعضای مرکزفرهنگی هنری مجتمع اراک وبرگزیده در طرح "معرفی کتاب دوست داشتنی من"

گفتنی است در این آیین جهانبخش قنبری مدیر کل کانون ، عباس دانشی مدیر کل ارشاد  ، ابوالفضل حیدری مدیر نهاد کتابخانه های عمومی ، محبوبه میر قدیری نویسنده نام آشنای کشور و جمعی  ازمسوولین و ناشرین حضور داشتند.                           

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =