جشنواره قصه‌گویی به بلوغ سنی رسیده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، گفت: سال هزار و سیصد و نود و هشت نقطه‌عطفی در کانون پرورش فکری است که جشنواره قصه‌گویی به دوره بلوغ سنی خویش رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری عصر یکشنبه ۱۹ آبانن ماه ۱۳۹۸در آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس طی دو روز برگزار شد، افزود: هر آدمی قصه‌ای از خاطره‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌هاست که درسی برای زندگی به شمار می‌رود.
وی با بیان این‌که فارس و مراکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور بر مدار خرد جمعی، خلاقیت و ابتکار فعالیت می‌کنند، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به عنوان فرزند کانون اکنون ۲۲ ساله شده که باید به جایی آن را برسانیم که برای نسل کودک، نوجوان و دانش‌آموزان کشور پلکان ترقی باشد.


افتخاری در نقش نماینده مدیران منطقه ۳ کشور گزارشی از سه ماه اخیر کانون پرورش فکرس کودکان و نوجوانان استان‌های بوشهر، اصفهان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ارایه کرد و گفت: در این آیین که به اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اختصاص دارد با کوله‌باری از تجربه بیش از دو دهه برگزاری جشنواره گرد ‌آمدیم.
وی ادامه داد: رقابت قصه‌گوها از مراکز کانون در این استان‌ها آغاز شد تا تجربیات اعضا، مربیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به اشتراک بگذارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، اعلام کرد: در این دوره از جشنواره شاهد بودیم که از کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله پای قصه‌ها نشستند و قصه شنیدند و گفتند.


 در این مراسم امین فقیری، ابوالقاسم فقیری، رحیم هودی، از نویسندگان و هنرمندان مطرح استان فارس، صابر سهرابی، مدیر کل ارشاد اسلامی استان، روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس و محمد کرم الهی رئیس حوزه هنری فارس به همراه هیئت داوران متشکل از علی خانجانی، اصغر همت و عباس جهانگیریان و نسرین سجادیان، ناظر جشنواره و مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور حضور یافتند.
بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور عصر روز جمعه۱۷ آبان به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شیراز آغاز شد و عصر روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه  ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل هما در شیراز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =