نشست ادبی دوپنجره کانون ایلام با حضور حسین تولایی برگزار شد

برنامه دو پنجره کانون ایلام با حضور حسین تولایی و نقد کتاب «احتیاط کنید پرنده‌ها پای سفره‌ی صبحانه‌اند» این شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان انجام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تولایی در این نشست که اعضا و مربیان کانون و تعدادی از دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان در مجتمع کانون ایلام حضور داشتند گفت: نگاه جستجوگر و همه جانبه کودکان و نوجوانان به کتابم برایم بسیار ارزشمند است و بیش از پیش این باور را در ذهنم پروراندند که باید مخاطبان خودم را جدی بگیرم.

وی در این نشست از کودکان و نوجوانان خواست تا مطالعه زیادی داشته باشند و کتاب‌های خوب بخوانند.

این شاعر و نویسنده کودک بیان کرد: اعضای کانون ایلام در نقدها و نظرهای‌شان پیشنهادهای قابل تاملی به من دادند که در کتاب‌ها و شعرهای آینده‌ام به آنها فکر خواهم کرد.

این نویسنده و شاعر گفت: هر نویسنده یا شاعر که اثرش را تولید می‌کند دوست دارد کارش دیده شود و علاقه‌مند است بازخورد آن را ببیند. حضور و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با بچه‌ها دریچه‌های تازه‌ای را پیش روی شاعر و نویسنده باز خواهد کرد.

مهدی جمالی مدیرکل کانون استان ایلام نیز در این برنامه با اشاره به اهمیتی که کانون برای کتاب کودک و نوجوان قایل است از برنامه‌های کانون استان در گرامی‌داشت هفته کتاب گفت و از ادامه برگزاری برنامه‌هایی مانند دوپنجره در این استان خبر داد.

پس از آن نماهنگی با محوریت زندگی و شعر و معرفی کتاب‌های تولایی پخش شد و پس از گزارشی که فرحناز چولکی کارشناس ادبی کانون ایلام درباره روند اجرایی شدن دو پنجره ارائه داد، کودکان و نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی کانون پرسش‌ها و نقدها و تحلیل خود را از این کتاب مطرح کردند و میهمان برنامه به پرسش‌های بچه‌ها پاسخ داد.

برنامه‌ «دو پنجره» از جمله برنامه‌های آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است که با حضور نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =