اجرای نمایش «درخشنگ» روی صحنه مرکز تئاتر کانون

نمایش «درخشنگ» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا آقایی از روز یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با تمام شدن زمان اجرای نمایش «بی‌چیز» به نویسندگی و کارگردان مهدی‌ فرشیدی‌سپهر، «درخشنگ» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا آقایی نمایشی است از هنرمندان ایلامی که پیشتر در آن شهر به‌روی صحنه رفته بود و اکنون قرار است از روز یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ هر روز به جز شنبه‌ها در ساعت ۱۸ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران روی صحنه برود.

این نمایش که در جشنواره بین‌المللی مبارک سال ۱۳۹۷، جشنواره ایشارا هندوستان سال ۱۳۹۷ و جشنواره بورسا ترکیه سال ۱۳۹۸ حضور داشته است، تاکنون موفق به دریافت جایزه بهترین نمایشنامه ایرانی از نگاه دپارتمان منتقدان هفدهمین جشنواره بین‌المللی مبارک شده است. همچنین از سوی نمایشگران عروسکی ایران در جشن اردیبهشت تئاتر سال ۱۳۹۸ از کارگردانی نمایش «درخشنگ» تقدیر شد.

محمد اکبریان، شیما دل‌هنر، محمدامین بازوند، مهرداد رضایی، حسنا صندوق‌آبادی و بهناز مهدیخواه به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده عروسک حضور دارند.

در خلاصه نمایش آمده است: انسان‌ها برای به دست آوردن آخرین سیب دنیا با هم جنگ می‌کنند. درخت سیب کنار زمین بازی بچه‌ها قرار دارد. دو کودک تلاش می‌کنند تا مانع جنگ شوند.

سایر عوامل این نمایش عروسکی عبارتند از: مشاور هنری: بهناز مهدیخواه، انیماتور: امیر رشیدی‌فر، شاعر: محمدرضا رستم‌پور، آهنگ‌ساز: آرش سلگی، طراح و سازنده عروسک: بهناز مهدیخواه، طراح صحنه: علیرضا آقایی، ساخت دکور: محمد اکبریان، شیما دل‌هنر، طراح نور: محمدرضا شاملوفر، طراح پوستر و بروشور: فاطمه الماسی، عکاس: علی شوهانی‌نژاد، مدیر تولید: مژده زکریاپور و روابط عمومی و تبلیغات مجازی: روژین ستاری و روشنک کریمی                             

کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان این اثر را که مناسب گروه سنی بالای ۵ سال است با هدف حمایت از نمایش‌هایی که در شهرستان‌های کشور تولید و اجرا می‌شود، روی صحنه می‌برد.

یادآوری می‌شود به جز روزهای پنج‌شنبه و جمعه، برای گروه‌های بالای ۴ نفر تخفیف ویژه وجود دارد.

نمایش «درخشنگ» با هماهنگی قبلی در سانس‌های صبح ویژه مدارس و مهدهای‌کودک و بعدازظهرها برای عموم علاقه‌مندان اجرا می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند از طریق سایت تیوال به‌ نشانی https://www.tiwall.com/p/derakhshang۲ و یا شماره ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ اقدام کنند.

نمایش «درخشنگ» تا پایان آذر در سالن گلستان، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، داخل پارک لاله اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =