انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری خوزستان در اهواز افتتاح شد

انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان پیش از ظهر امروز در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، پیش از ظهر شنبه، دوم آذرماه 1398 انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضا مراکز کانون در اهواز آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاح این انجمن که با برگزاری کارگاه آموزشی همراه بود؛ زهرا شوشتری کارگردان و نمایشنامه‌نویس خوزستانی، در بخش نخست این کارگاه، نوجوانان را با تئاتر و انواع آن آشنا کرد.

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در بخش دوم این کارگاه سه رکن اصلی نمایش (بازیگر، صحنه و تماشاگر) را برای نوجوانان تشریح کرد.

شوشتری پیرامون بخش عملی این کارگاه نیز توضیح داد: نوجوانان در این بخش ساخت عروسک دستکشی فک زن را آموزش دیدند.

وی یادآور شد: انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان هرماه با تشکیل جلسه نوجوانان را با فن بیان، تمرین بدن، ساخت عروسک، نمایشنامه‌نویسی، بداهه‌پردازی و عروسک‌گردانی آشنا خواهد کرد.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تا قبل از افتتاح رسمی نخستین انجمن هنرهای نمایشی خود به ترتیب با دعوت از آزاده انصاری، منیر مولوی زاده و امیر مشهدی عباس سه کارگاه کارگردانی تئاتر و نمایش عروسکی، ساخت عروسک و نویسندگی نمایشنامه را در قالب یک دوره‌ی آموزشی سه‌روزه ویژه مربیان و اعضای ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز برگزار کرد.

گفتنی است: انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری یکی از انجمن‌های 10 گانه‌ تخصصی است که بر اساس سیاست‌های فرهنگی سال ۱۳۹۷ کانون و برای تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان نوجوانان و همچنین تمرین کار گروهی و حضور پررنگ‌تر در اجتماع برنامه‌ریزی شده است و قرار است تا علاوه بر کشف استعدادهای این حوزه، بسترساز برگزاری جشنواره‌ نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =