کد خبر: 293306
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
بازدید 318
دو پنجره‌ی زنجان، میزبان نویسنده کتاب چارلی

دهمین نشست نقد و بررسی کتاب «چارلی» نوشته‌ی «شاهین رهنما» و بیست و دومین انجمن ادبی با حضور ۶۰ نفر از اعضای فعال ادبی مراکز فرهنگی هنری ادبی در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی شماره ۶ زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان به نقل از شیدا اردبیلی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون زنجان: دهمین نشست ادبی «دو پنجره»  و بیست و دومین انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان در هفته کتاب و کتابخوانی میزبان شاهین رهنما، نویسنده کتاب «چارلی» در گروه سنی نوجوانان شد.

این کتاب به روابط یک خانواده می‌پردازد که با ورود پدربزرگ دستخوش تغییرهایی می‌شود.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون زنجان در کنار این برنامه به نشست آموزشی با عنوان تصویر و عاطفه ویژه مربیان اشاره کرد و ابراز داشت این نشست حول موضوع مشخص شده و نیز پرسش و پاسخ ما بین مربیان و میهمان برگزار شد.

اردبیلی افزود: برنامه ادبی دو پنجره زمینه‌ی دیدار اعضای ادبی را با نویسندگان و شاعران مطرح کشور فراهم می‌کند. محوریت برنامه، نقد و بررسی کتاب توسط اعضای نوجوان کارگاه‌های ادبی، مکاتبه ای و انجمن های ادبی در حضور نویسنده است. این برنامه در هر استان سالی یک‌بار برگزار می‌شود و شامل دو بخش است.

 در بخش اول، کتابی از یک نویسنده یا شاعر توسط اعضای ادبی در جلسه‌ای با حضور مؤلف، نقد و بررسی می‌شود.

در بخش دوم، اعضا آثار خود را می‌خوانند و میهمان دعوت‌شده، آن‌ها را نقد می‌کند و نکات لازم را به آن‌ها یادآور می‌شود.

وی در ادامه به صحبت‌های دوطرفه نویسنده و اعضا، یادداشت برداری ایشان از مواردی که اعضا آنها را جزء نقاط قوت و ضعف کتاب می دانستند، آرامش اعضا در پرسش‌های گوناگونی که می‌کردند، صحبت درباره شباهت چارلی با نویسنده وارتباط خوب مهمان با اعضا ، اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، شاهین رهنما، شاعر و نویسنده گیلانی کشورمان است که در سال ۱۳۵۴ در املش به دنیا آمده و کارشناس هنرهای تجسمی است.

رهنما از سال‌ها پیش با مجلات مختلف از جمله کیهان بچه‌ها و سلام بچه‌ها همکاری داشته است، او همچنین تهیه‌کننده و نویسنده برنامه‌های کودک و نوجوان صدا و سیمای گیلان است و تازه‌ترین مجموعه شعر وی «غم‌های قلابی» است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

برنامه با جشن امضا و اهدای هدیه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =