هشتمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی

هشتمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان با حضور مدیرکل، معاونان، کارشناسان و نمایندگان مراکز کانون شمال و جنوب استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان‌غربی، هشتمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان، ظهر روز یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ با سه دستور جلسه، طرح دستورالعمل نحوه ارسال گزارشهای استانی، طرح فراخوان استانی مهرواره "سرزمین من" و  بررسی عملکرد مراکز استان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ در سالن جلسات کانون استان برگزار شد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج، عزم، اراده و تلاش بیش از پیش مجموعه‌ کانون استان را در چهار ماه پایانی سال ۱۳۹۸ و با توجه به پیش رو بودن جشنواره‌ها و برنامه‌های مناسبتی خواستار شد.

وی افزود: مشارکت در فراخوان‌های بین المللی در تثبیت اعتبار فعالیت‌های کانون استان نقش مؤثری دارد و کسب عناوین بین المللی و توفیقاتی که تاکنون در عرصه‌ رقابت‌های جهانی در حوزه فرهنگ، ادب و هنر به دست آمده، شاهد این مدعاست.

زاهدی در خصوص نحوه ارسال گزارش ‌های مراکز گفت: جهت سهولت در دسترسی ستاد کانون استان به گزارش مراکز کانون، لازم است جلسات شورای فرهنگی مراکز به طور منظم برگزار شود و مطالبات ستادی  توسط مراکز، قبل از اتمام مهلت مقرر و بر اساس الگوی مصوب، تنظیم و ارسال شود.  

در ادامه جلسه، شیوه نامه فراخوان استانی مهرواره "سرزمین من"  قبل از اجرا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

زاهدی هدف از اجرای فراخوان مهرواره "سرزمین من" را آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات شفاهی و تحقق شعار تمرین زندگی عنوان کرد و افزود: توجه به ادبیات شفاهی، بایاتی، لالایی‌ها و ...  در حوزه کودک و نوجوان، به نوعی فولکلور جامعه ما را ترسیم می کند. 

ارائه گزارش آماری ومقایسه‌ای فعالیت‌های مراکز تابعه توسط کارشناسان فرهنگی استان پایان بخش این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =