برگزاری جشنواره ی کتابهای خوراکی در مرکز فرهنگی هنری کانون گالیکش

به‌مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، مرکز فرهنگی هنری کانون گالیکش با دعوت از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها مسابقه‌ی کتابخوانی و معرفی کتاب با عنوان " بیاید کتاب بخوریم! " برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، در این برنامه که با حضور مدیرکل کانون، فرماندار گالیکش و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد، شرکت کنندگان و اعضای کانون علاوه بر مطالعه‌ی کتابها، با به تصویر کشیدن نقش جلد آنها در تزیین غذاهای سالم و خانگی، جشنوارهی کتاب‌های خوراکی را برگزار کردند.

در ابتدای این برنامه محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون گلستان با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی از سوی کانون در هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی اجرا می‌شود، اظهار داشت: این برنامه‌ها در راستای شعار هفته‌ کتاب مبنی بر «حال خوش خواندن» و با محوریت کتاب برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مربیان در این هفته با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری و مدارس، ضمن معرفی فعالیت‌های متنوع کانون پرورش فکری از اعضای برگزیده کتاب‌خوان قدردانی می‌کنند، افزود: هدف از برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی، ایجاد جذابیت، تقویت انگیزه و اشتیاق مطالعه، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای کیفی دانش و مهارت خوانش کتاب در خانواده و مدارس، بالابردن سطح آگاهی والدین و بچه‌ها در مورد شیوه‌های مطالعه است.

در ادامه حسین مایلی فرماندار گالیکش موضوع کتاب و کتاب‌خوانی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: کتاب هویت جامعه اسلامی و ایرانی ماست و باید فرهنگ سازی کتاب خوانی از سنین کودکی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جدیت انجام شود.

او با اشاره به جایگاه کتاب و کتاب خوانی در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت : کانون از آن جهت که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد  می تواند نقش تعیین کننده ای در جامعه پذیری و انتقال مفاهیم به نسل آینده داشته باشد.

بازدید از نمایشگاه کتاب‌های قرآنی، مسابقه کتاب‌خوانی، آوازخوانی عضو نوجوان و برپایی جشن کتاب‌های خوراکی از ویژه برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =