مجتمع کانون قم به مرکز فرهنگی، هنری، سینمایی، ادبی و ... تبدیل خواهد شد

سید امیر طباطبایی از فیلمسازان و چهره‌های باسابقه هنری قم به معاونت فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم منصوب شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان قم، سید امیر طباطبایی امروز ۱۰ آذر ۱۳۹۸  در آیین معارفه سرپرست معاونت فرهنگی و اجرایی کانون استان که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری قم برگزار شد، با اشاره به سابقه کانون و چهره‌های برجسته‌ای که به کشور معرفی کرده است، گفت: کانون پرورش فکری با بیش از نیم قرن سابقه در حال فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و می‌توان به جرأت عنوان کرد که در عرصه سینما، نمایش، پویانمایی، ادبیات و گرافیک، فرهنگیان و هنرمندان زیادی را به جامعه هنری ایران معرفی کرده است.

در این آیین، حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان قم، علی بیطرفان فیلمساز پیشکسوت قم، حسن عنایتی مستندساز، محمود الیاسی نماینده آموزشگاه‌های سینمایی قم، جمعی از فعالان رسانه‌ای قم و مربیان کانون پرورش فکری قم حضور داشتند. 

در ابتدای این جلسه، حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به انتصاب سید امیر طباطبایی به عنوان معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، گفت: آقای طباطبایی از چند هفته قبل، بدون اینکه منتظر حکم و مراسم معارفه باشد، کار خود را با انگیزه و  دلسوزی و روحیه بسیجی شروع کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: ایشان از چهره‌های مطرح هنری در قم است و بسیار خوشبین هستم که با حضور ایشان، اتفاقات خاص و منحصر به فردی در کانون رقم بخورد.

در ادامه معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: چهره‌هایی نظیر مرحوم عباس کیارستمی، امیر نادری، حسین علیزاده، مرتضی ممیز، نورالدین زرین‌کلک، مصطفی رحماندوست و ابراهیم فروزش از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جامعه فرهنگی و هنری کشور معرفی شدند و در عرصه های مختلف، درخشش ملی و بین‌المللی داشتند.

سید امیر طباطبایی افزود: این افتخار را دارم که فرزند کانون هستم و همچنان با دغدغه‌هایی که در این حوزه داشته و دارم، امیدوارم با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قم بتوانم مثمر ثمر باشم.

طباطبایی با تأکید بر اینکه نخستین اقدام عاجل ما باید تلاش برای خروج کانون پرورش فکری قم از انزوا باشد، گفت: بدنه فرهنگی و هنری و اقشار مختلف جامعه، شناخت کمی نسبت به فعالیت‌های کانون قم دارند که باید در این زمینه، فعالیت‌های مهمی را در حوزه اطلاع رسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون پروش فکری قم در سال های اخیر رتبه های ملی و بین المللی در حوزه های مختلف کسب کردند تصریح کرد: تعدادی از اعضای کانون با وجود اینکه در مناطق محروم شهر زندگی می کنند اما با همت مربیان، در حوزه های پژوهشی و فرهنگی درخشیدند و ما باید سرمایه‌های انسانی کانون را به همشهریان معرفی کنیم.

طباطبایی همچنین بر لزوم تغییر نگاه کارکنان کانون پرورش فکری قم تأکید کرد و گفت: لازمه تغییر و تحول در هر مجموعه‌ای، تغییر نگاه‌هاست و مجموعه کانون قم نیز با این این تغییر نگاه بیش از پیش خواهد درخشید.

وی در ادامه به ظرفیت ارزشمند مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در پردیسان اشاره کرد و گفت: این مجتمع بعد از مجموعه «حجاب» تهران، بزرگترین مجتمع فرهنگی‌هنری کشور است و باید نهایت استفاده از آن شود و درهای مجموعه به روی کودکان و اقشار مختلف برای استعدادیابی بیشتر باز باشد.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: مجتمع فرهنگی هنری کانون به مرکز فرهنگی، هنری، سینمایی و ادبی تبدیل خواهد شد و تورهای یک روزه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های آنان، تدارک دیده خواهد شد.

وی در پایان با قدردانی از اعتماد مسئولان کانون پرورش فکری قم، گفت: حضور من در این جایگاه مرهون تلاش مستمر جناب آقای ندافی بود و امیدوارم با همت ایشان بتوانیم ساختمان کانون در دورشهر را پس بگیریم چون بسیاری از شهروندان به آن ساختمان حس نوستالژی دارند.

علی بیطرفان از فیلمسازان و هنرمندان پیشکسوت قم در سخنانی با ابراز خرسندی از انتصاب سید امیر طباطبایی به عنوان معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری قم، گفت: در زمینه کارهای فرهنگی و هنری کانون خلأهایی دیده می شد که حضور آقای طباطبایی تغییر و تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آقای طباطبایی از چهره‌های هنری با انگیزه و برنامه‌ریز است و  کانون درخشان‌تر از گذشته ظاهر خواهد شد.

این فیلمساز قم خاطرنشان کرد: البته امیدوارم فعالیت‌های اجرایی مانع کارهای هنری آقای طباطبایی نشود و همچنان شاهد تولیدات هنری و فیلمسازی وی باشیم.

سپس، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی اظهار کرد: امروز خانواده سینمایی و خانواده کانون قم کنارهم قرار گرفتند و شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: آقای طباطبایی با توجه به توانمندی که دارند در حوزه فیلمسازی و تدریس در دانشگاه و مراکز موفق بودند و بدون شک، تولیدات هنری و فیلمسازی در ساختمان کانون پویاتر خواهد شد.

رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: برای تقویت تجهیزات و زیرساخت‌های سینمایی این مرکز اعلام آمادگی می‌کنیم.

در ادامه رضا ابوذر، رئیس انجمن سینمای جوانان قم در سخنانی با بیان اینکه امیدواریم با حضور آقای طباطبایی شاهد تلاش و پویایی بیشتر کانون پرورش فکری قم باشیم، گفت: افتتاح سینمای کانون و برگزاری سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان از جمله اتفاقات خوب کانون در مدت اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: آقای طباطبایی از دوران نوجوانی و جوانی در حوزه‌های فرهنگی و هنری در تلاش است و قدرت اجرایی خود را در این حوزه اثبات کرده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان قم بر لزوم تعامل بیشتر این انجمن و کانون پرورش فکری قم تأکید کرد و افزود: امیدوارم هر دو مجموعه به عنوان بازوان فرهنگی و هنری شهر بتوانند با هم‌افزایی، تولیدات سینمایی در عرصه کودک و نوجوان داشته باشند.

همچنین حسن عنایتی، فیلمساز و مستندساز پیشکسوت قم در سخنان کوتاهی بر لزوم توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: قم دارای چهره‌های مستعد بسیاری است که در صورت توجه و ایجاد بستر در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.

وی افزود: امیدوارم با حضور آقای طباطبایی فضای رشد بیشتری برای اعضای کانون پرورش فکری قم فراهم شود و شاهد درخشش بیشتر کودکان و نوجوانان قم باشیم.

در ادامه محمود الیاسی، نماینده آموزشگاه های سینمایی قم در سخنانی با بیان اینکه آقای طباطبایی بسیار جسور و بابرنامه در هر موضوعی هستند، گفت: در حوزه آموزش، استعدادهایی در قم وجود دارد که امیدوارم کانون پرورش فکری قم در این حوزه ورود کند و با استعدادیابی، چهره‌های بیشتری را به کشور معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =