کد خبر: 293590
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
گرامی داشت روز جهانی معلولان در شهرکرد

هم‌زمان با روز جهانی معلولان، برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه اعضای فراگیر در سالن سینما اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ‌کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان چهارمحال و بختیاری، اعضای مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه شهرکرد ، در کنار اعضا عادی با حضور در برنامه بر بال رنگین کمان، باشعار با وجود برخی تفاوتها همیشه در کنار هم هستیم و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری هفته معلولان را در حضور فرزاد رحیمی مدیرکل  کانون، علی حیدری ریاست آموزش استثنایی استان و دیگر مسئولان استانی گرامی داشتند.

علی حیدری گفت : در سال‌های اخیر فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی در مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در شهرکرد برگزار شده است؛ ضمن تقدیر از فعالیتهای مدیر کل استان و مربیان مرکز فراگیر، خواستار افزایش تعداد مراکز فراگیر در سطح استان شد.

در این برنامه اعضای فراگیر به اجرای برنامه های مختلفی پرداختند :

اجرای ضرب باستانی توسط عضو نوجوان مرکز، معرفی کتاب توسط یکی ازاعضا فراگیر، پخش کلیپ از فعالیتهای یکساله انجام شده  برای کودکان با نیازهای ویژه ، توسط مرکز فراگیر استان ، قصه گویی عضو فراگیر، سرود ناشنوایان به رنگ ایران، اجرای دلنوشته ادبی

در ادامه گروه نمایشی، نمایش شاد یک صندوقچه پر از لبخند اجرا نمودند.

هم‌چنین از اعضای با نیازهای ویژه که در مسابقات مختلف استانی و کشوری حائز مقام شده بودند با حضور مسئولان استان تقدیر شد.

مراکز فراگیر کانون با هدف حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار هم‌سن و سالان خود و بهره مندی اعضای عادی و فراگیر از آموزش‌ها و امکانات کانون به طور یکسان و در کنار هم راه اندازی شده اند مرکز فراگیر شهرکرد نیز با امکاناتی نظیر بهدید، کتابهای بریل، کتابهای گویا، هدست، برجسته نگار، درشت نمای الکترونیکی و... توانسته است کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی‌حرکتی، نابینا و ناشنوا) را در کنار دیگر اعضای کانون مورد پرورش و رشد فکری و خلاقیتی قرار دهد.

گفتنی است مرکز فرهنگی هنری فراگیر استان واقع در مرکز شماره سه شهرکرد خیابان مطهری پارک گلستان در طول سال با اجرای فعالیتهایی نظیر کارگاه شعر خوانی، سرود خوانی، نقاشی، سفال، خوشنویسی و... پذیرای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی‌حرکتی، نابینا و ناشنوا) است که برپایی نمایشگاههای اثار و تولیدات اعضای فراگیر کانونی و غیر کانونی بخش دیگری از خدمات این مرکز برای این قشر از افراد جامعه محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =