نتایج اولیه بازخوانی نمایش‌نامه‌ در مرکز تئاتر کانون اعلام شد

اسامی نمایش‌نامه‌های پذیرفته شده برای تولید تئاتر کودک و نوجوان در سال ۱۳۹۹ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مرکز تخصصی کانون طی فراخوانی در شهریور سال ۱۳۹۸ از تمامی هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان خواسته بود، تا نمایش‌نامه‌های خود را برای تولید تئاتر کودک و نوجوان ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان، هنرمندان برای اجرای تئاتر ویژه مخاطبان کودک و نوجوان می‌توانستند نمایش‌نامه‌های خود را تا ۱۵ آبان برای ارزیابی به دبیرخانه مرکز تولید تئاتر کانون ارسال کنند.

در این میان تعداد ۱۲۶ اثر به دبیرخانه این مرکز ارسال شد که طی دو مرحله از سوی شورای مرکز تولید تئاتر و شورای کارشناسی بازخوانی و بررسی شدند.

بر اساس این گزارش، «حسن دادشکر، عادل بزدوده، امیر مشهدی‌عباس و رضا منتظری» اعضای شورای بازخوانی آثار، پس از دو ماه بررسی آثار رسیده به دبیرخانه، ۳۶ اثر را در مرحله نخست انتخاب واجد شرایط تولید نمایش در سال ۱۳۹۹ دانستند.

بر اساس فهرست اعلام شده، ۴ اثر پذیرفته شده اصلی و ۲۱ نمایشنامه مشروط به بازنویسی و ۱۱ نمایشنامه نیز مشروط به بازبینی، در روند مجدد داوری قرار خواهند گرفت.

همچنین در بخش ارائه طرح، هفت طرح نمایشی در این دوره تایید و منوط به ارائه‌ی نمایشنامه‌ی کامل شد.

نویسندگان و کارگردانانی که آثارشان در این داوری پذیرفته شده می‌توانند برای هرگونه پرسش و یا اطلاع از نظرهای شورای نمایش‌نامه، به کارشناسان مرکز تولید تئاتر کانون مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود این آثار در صورت تایید بازبینی از سوی شورای کارشناسی مرکز تولید تئاتر کانون، مجوز اجرا در مرکز تولید تئاتر کانون را خواهد گرفت.

برای دیدن عنوان نمایش‌نامه‌های پذیرفته شده اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =