لازمه‌ی آینده‌سازی، رونق‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی است

مدیرکل کانون گیلان گفت: آینده‌سازی درگروِ رونق‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی است و ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش این نهاد با شعار«آینده‌ساختنی است»، از ۲۵ تا ۳۰ آذر۱۳۹۸ در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزارمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی با اعلام این خبر افزود: توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و فرصت‌سازی برای گسترش و کاربست‌پژوهش‌های بنیادی، ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت سازوکارهای انگیزشی این فعالیت و درعین حال معرفی پژوهش‌گران برتر، از اهداف یازدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رود.

مدیر کل کانون استان گیلان برهمین اساس، از برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی اعضا و مربیان، نشست مربیان و  اعضا با فعالان عرصه پژوهش، دعوت از پژوهش‌گران و صاحب‌نظران این عرصه و فراهم‌سازی زمینه‌های بازدید کودکان و نوجوانان از مراکز علمی و تولیدی خبرداد و برگزاری کارگاه‌های علمی و پژوهشی با همراهی اعضا و دانش‌آموزان مدارس را از دیگر برنامه‌ها عنوان‌کرد.

ضیائی از تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در این حوزه  نیز سخن‌گفت و برگزاری ویژه‌برنامه‌های مشترک با محوریت محیط‌زیست و بهداشت را ازجمله این فعالیت‌های خواند.

این مدیرفرهنگی درهمین‌حال، بهره‌گیری از فعالیت‌های پژوهش‌محور برای مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با آموزه‌های دینی را از رسالت‌های کانون دانست و برپایی کارگاه پژوهشی با موضوع «نماز و آراستگی» را حرکتی در مسیر دست‌یابی به این هدف برشمرد.

او هم‌چنین با اشاره به استقبال روزافزون از فعالیت‌های پژوهشی کانون پرورش فکری و موفقیت اعضا و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی در سطح کشور و استان گفت: تجلیل از مربیان و اعضای پژوهش‌گر از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قراردارد. 

اسفندیارضیائی بخش پایانی سخنان خود را به ضرورت‌ فعالیت‌های پژوهشی از منظر دین مبین اسلام و نیازهای امروز جامعه به ژرف‌اندیشی و تولید علم در سایه فعالیت‌های تحقیقی اختصاص‌داد و از همگان برای همراهی با فعالیت‌های هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دعوت‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =