نقش‌آفرینی کانون در ششمین دوره مسابقات رباتیک «جام ابریشم»

ششمین دوره مسابقه‌های استانی رباتیک دانش‌آموزی با همراهی دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های مردم نهاد و نقش‌آفرینی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری استان گیلان در شهرستان صومعه‌سرا برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ششمین دوره مسابقه‌های رباتیک استانی« جام ابریشم» باحضور ۱۵۰ تیم از ۱۰ شهرستان استان طی روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ به میزبانی صومعه‌سرا برگزارشد.

برپایه این‌گزارش، این دوره از رقابت‌ها در پنج لیگ و در رشته های «رالی»، «آتش نشان»، «فوتبالیست»، «جنگجو» و «پارک نوری» صورت‌گرفت و شرکت‌کنندگان در رده های سنی سه ساله اول و سه ساله دوم ابتدایی و سه ساله اول راهنمایی طی دو روز به رقابت‌پرداختند.

بهره‌گیری از ظرفیت های کودکان و نوجوانان، به‌روزسانی آگاهی‌های علمی فرزندان ایران اسلامی و تشویق آینده‌سازان برای مهارت‌آموزی و هم‌گامی با فن‌آوری‌های نوین، ازاهداف برگزاری این دوره از رقابت‌هاست که با اهدای جایزه نقدی و مدال افتخار به ۳۰ شرکت‌کننده برگزیده همراه‌شد.

آیین آغازین این دوره از رقابت‌ها، حضور و همراهی جمعی از مسوولانی را درپی‌داشت و حاضران ضمن تبیین اهمیت برگزاری مسابقه‌های علمی، به ویژه‌ برای مخاطبان کودک و نوجوان، از نقش کانون پرورش فکری در ایجاد فرصت‌های مناسب برای شکوفاسازی این نسل سخن‌گفتند.

امام جمعه شهرستان صومعه‌سرا در آیین آغازین این مسابقه‌ها از ظرفیت‌های گسترده علمی استان و استعدادهای کودکان و نوجوانان آن سخن‌به‌میان‌آورد و نقش مربیان کانون پرورش فکری را در شکوفاسازی این استعدادها را به باغبانی دلسوز برای گل‌ها تشبیه‌کرد.

حجّت‌الاسلام محمدمهدی راشد نوری، امام جمعه شهرستان صومعه‌سرا

حجّت‌الاسلام محمدمهدی راشد نوری در ادامه، استقبال کودکان ونوجوانان از حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون را فرصتی ارزش‌مند برای ارایه‌ی برنامه‌های هدف‌مند از سوی مربیان آن دانست و خواستار همراهی افزون‌تر خانواده‌ها با این نهاد فرهنگی شد.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا نیز سخنان خود را با قدردانی از همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد آغازکرد و به نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری شش دوره از مسابقه‌های رباتیک استانی«جام ابریشم» پرداخت.

سیدجلال سیدمحمدی، فرماندار شهرستان صومعه‌سرا

سیدجلال سیدمحمدی درهمین‌حال اهمیت برگزاری رقابت‌های علمی را خاطرنشان‌کرد و با تبیین این موضوع که محورقراگرفتن کودکان در این فعالیت‌ها می‌تواند به رشد همه‌جانبه کشور منجرشود، بر ضرورت ادامه‌یافتن این حرکت‌ها جهت افزایش آگاهی‌های علمی آینده‌سازان تاکیدکرد.

مدیرکل کانون استان گیلان سخنان خود را با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب آغازکرد و با بیان این‌که با گذشت بیش‌از چهل‌سال از انقلاب اسلامی، واسپاری مسوولیت‌ها به آینده‌سازان و هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز از رسالت‌هاست، افزود: در این میان دستگاه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوانان نقشی خطیر و حساسی را برعهده‌دارند.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی در این ارتباط توضیح‌داد: برنامه‌ریزی برای کودک و نوجوان امروز هم‌چون گذشته نیست و با توجه به ظرفیت‌های گسترده آینده‌سازان نیازمند افزایش‌آگاهی‌ها و طرح‌ریزی برنامه‌هایی متناسب با مولفه‌های  انقلاب اسلامی و هم‌سو با اهداف این نظام‌ مردمی هستیم.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین، بر لزوم تربیت نسلی پرسش‌گر و جویای دانش‌ تاکیدکرد و با تبیین این مساله که مشارکت‌ اجتماعی و تلاش‌برای همراه‌سازی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های علمی زمینه‌ساز بروز استعدادهای فرزندان ایران اسلامی است، اضافه‌کرد: برگزاری مسابقه‌های رباتیک از حرکت‌هایی است که می‌تواند در نیل به این اهداف نقش موثری ایفاکند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش و جایگاه کانون در آشناسازی کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های علمی پرداخت و با خاطرنشان‌کردن برنامه‌های این نهاد در تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری گفت: این روند با راه‌اندازی مرکز تخصصی نجوم در شهر رشت و برگزاری کارگاه‌های مختلف علمی در سطح استان آغازشده و در سایه ایجاد پُل‌های ارتباطی با مراکز علمی و دانشگاهی نتایج مثبتی را شاهد هستیم.

ضیائی در پایان صحبت‌های خود ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری ششمین دوره مسابقه‌های رباتیک «جام‌ابریشم»، اشاره‌ای نیز به برگزاری چهار دوره آغازین این‌مسابقه‌ها در مرکز فرهنگی هنری کانون صومعه‌سرا داشت و نقش‌آفرینی اعضا و مربیان این مجموعه‌ی در دوره پنجم و ششم این رویداد علمی را بیان‌گر اهمیت این رویدادها ازمنظر دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =