زبان‌آموزی، دروازه ورود به عصر ارتباطات /کودکان‌ را به گردش‌گری در «قاره ششم» تشویق‌کنیم

عصر ارتباطات، قاره‌ای شیشه‌ای پیش‌روی همگان ترسیم‌می‌کند و لازمه‌ی سیاحت و علم‌اندوزی در قاره ششم، زبان‌آموزی و فراهم‌سازی زمینه‌های گفتمان به زبان‌های مختلف است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی درجمع خانواده‌ها و زبان‌آموزان کانون زبان استان گیلان افزود: فرزندان، عصاره وجود والدین  محسوب‌می‌شوند و مایه خرسندی است، شاهد برگزاری جشن پایان‌دوره کودکان زبان‌آموز شهر رشت و تشویق  افزون‌تر آنان به حضور درعرصه‌های جدید هستیم.

مدیرکل کانون استان گیلان در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به پنج قاره جهان داشت و با «قاره ششم و شیشه‌ای» توصیف‌کردن دنیای ارتباطات گفت: این گستره، زمان، مکان و مرزی نمی‌شناسد و لازمه‌ی ورود، زبان‌آموزی و فراهم‌سازی زمینه‌های گفتمان به زبان‌های مختلف است.

ضیائی هم‌چنین کتاب و مطالعه را از مهم‌ترین نیازهای این سفر آگاهانه برشمرد و با ضروری‌خواندن آگاهی از محتوای کتاب‌های منتشرشده در جهان امروز گفت: زبان‌آموزی و ترجمه منابع مطالعاتی، از راه‌های دست‌یابی به این مهم محسوب‌می‌شود.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

این مدیرفرهنگی هم‌چنین از نیاز جامعه اسلامی به پرورش کودکانی پویا و پرسش‌گر سخن‌گفت و با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری اضافه‌کرد: «دانش، دریچه‌ای رو به دنیای رویاهاست و برهمین اساس نیز نیازمند تلاشی همگانی برای تحقق رویاهای فرزندان‌مان هستیم.»

مدیر کانون زبان استان هم  با سپاسگزاری از همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همراهی زبان‌آموزان کودک و خانواده‌ها گفت: گذر از دوران کودکی به نوجوانی و تجربه حضور درکانون زبان فرصتی گرانبها برای آینده‌سازان محسوب‌می‌شود و در این مسیر لازم است قدردان خانواده‌ها برای فراهم‌سازی این امکان ارزش‌مند برای فرزندان باشیم.

خدیجه تقی‌پور درادامه اشاره‌ای به پیوند ناگسستنی کانون زبان ایران با کانون پرورش فکری داشت و داشته‌های فرهنگی این مجموعه‌ی را در ارایه‌ی خدمات مناسب به مخاطبان تاثیرگذار خواند.

خدیجه تقی‌پور، مدیرکانون زبان استان گیلان

وی درهمین‌حال، به معرفی یکی از کتاب‌های موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرداخت و ازکودکان برای همراهی افزون‌تر با فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی و عمق‌بخشی به آگاهی‌ها دعوت‌کرد.

برپایه این گزارش، پخش کلیپ فعالیت‌های کانون زبان، قصه‌گویی، اجرای مسابقه، خوانش متن قدردانی از دست‌اندرکاران کانون زبان، اجرای موسیقی و اهدای جایزه به زبان‌آموزان، ازدیگر برنامه‌های این مراسم به زبان انگلیسی بود.

گفتنی است، این آیین عصر روز ۲۱ آذرماه ۱۳۹۸ در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رشت برگزارشد.

اجرای مسابقه حضوری با همراهی زبان‌آموزان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =