کد خبر: 294049
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
بازدید 454
«تمرکز ویژه استان تهران بر اقدام پژوهی»

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، روز ۲۵ آذر مقارن با روز پژوهش، نشست هم اندیشی اقدام پژوهان استان تهران با حضور مهناز عرب، مدرس و کارشناس در حوزه پژوهش و اقبال قاسمی پویا پژوهشگر، اقدام پژوهش و از اساتید حوزه پژوهش و اقدام پژوهی و همچنین با حضور جمعی از کارشناسان، مربی مسئولین و مربیان پژوهشگر و اقدام پژوهش استان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۳ برگزار شد.

 بنا به این گزارش در بخش نخست این نشست؛ مهناز عرب به تحلیل کیفی و داوری آثار اقدام پژوهی استانی پرداخت. او توجه به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، شخصیتی و دیگر موضوعاتی که در ذیل تعلیم و تربیت قرار می گیرد و همچنین ارتباط خوب و موثر اقدام پژوهش با گروه نقادان و اولیای اعضای مراکز را، از نقاط مثبت آثار ارسالی به جشنواره پژوهش استانی برشمرد.

در ادامه این نشست دکتر قاسمی پویا با طرح مباحثی در خصوص "بایدها و نبایدها در نیمه راه پژوهشی و اقدام پژوهی کانون"، مقوله تفکر و اندیشیدن پیرامون موضوعات پیش روی یک معلم یا مربی یا پژوهشگر را امری مهم و قابل تقدیر شناخت. او توجه به مولفه احساس و جنبه های حسی انسان و پرداختن به مقولات و موضوعاتی که ارتباط موثری با انسان و رشد شخصیت او در آینده دارد را حائز اهمیت دانست و بر این امر تاکید کرد. وی همچنین ارزیابی آثار اقدام پژوهی با فرم امروزی را به جهت تحلیل کیفی آثار مناسب ندانست و گفت: می توان چارچوب فرم ارزیابی اقدام پژوهی ها را تغییر داده و مناسب سازی کرد، به گونه ای که شواهدی از قبیل فیلم، صدا، نمایش، تئاتر، مستند و یا سایر موارد نیز در قالب این فرم قرار گیرد.

در بخش دیگر این نشست مرتضی نظری؛ مدیرکل کانون  استان تهران گفتگویی صمیمانه با استادان مدعو و اقدام پژوهان استان داشت. ایشان ضمن تاکید بر خارج شدن از کلیشه ها و ارزیابی ها در قالب های مشخص و غیر قابل انعطاف، حضور و نقش اساتید برجسته و با سابقه که بتوانند تحولی درونی در مربی پژوهنده و اعضا  پدید آورند را  از اولویت های پژوهش و اقدام پژوهی دانست. دکتر نظری با بیان چند نمونه از پیشرفت های کشورهای دیگر در حوزه تفکر و تعلیم و تربیت، به بومی سازی و توجه به ظرفیت های ملی و ایرانی تاکید کرد و آمادگی خود را در جهت تقویت این امر در استان اعلام نمود.

همچنین در این جلسه از اقدام پژوهان برتر استان تقدیر شد. مهین وزیری؛ مربی مسئول مرکز اندیشه، مریم اسدی؛ مربی فرهنگی مرکز ۲۵، روشنک ایلانلو؛ مربی فرهنگی مرکز ۲۰  از سوی گروه داوران خانم مهناز عرب و مریم رضایی، به عنوان برگزیدگان استانی اقدام پژوهی در سال ۹۸ معرفی شدند.

مریم رضایی؛ مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری پردیس، اقدام پژوهش برتر در یازدهمین جشنواره پژوهش کانون پرورش فکری و نیز داور آثار اقدام پژوهی کشوری سال ۹۷ می باشد.

در پایان برنامه از مراکز مجری طرح هفته پژوهش در استان نیز تقدیر شد و لوح تقدیر خود را از مدیرکل استان دریافت کردند.

هفته پژوهش از ۱۶ تا ۲۵ آذرماه در مراکز فرهنگی هنری ۳، ۱۱، ۲۰، ۳۰، ۴۳، ۴۱ پردیس و دماوند  در قالب اجرای فعالیت هایی نظیر بازی پژوهش، کارگاه های فرهنگی، هنری، ادبی برای اعضا این مراکز، اعضا مراکز همجوار و دانش آموزان مدارس برگزار گردید و با استقبال فراوانی مواجه شد. همچنین مراکز فرهنگی هنری ۱۴، ۴۲ و اندیشه نیز با اجرای ویژه برنامه هایی شایسته، این هفته را گرامی داشتند و با خلاقیت و نوآوری خود، روزهای به یاد ماندنی را در تقویم پژوهش سال ۹۸ ثبت و ضبط کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =