سیستان و بلوچستان سرودخوانان برتر خود را شناخت

برگزیدگان نخستین مهرواره سرود آفرینش در کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین مهرواره سرود آفرینش در کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه‌ی نخستین مهرواره‌ی استانی سرود آفرینش سیستان و بلوچستان با حضور آزر مشهدی ناظر کشوری مهرواره، عصر سه‌شنبه 26 آذرماه ۱۳۹۸ به میزبانی شهرستان زاهدان در سالن سینمای کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

هیئت داوران مهرواره‌، متشکل از عالیه سجادی، کارشناس فرهنگی کانون استان، مهدیه زراعتی، مربی فرهنگی استان و پوریا ملایی‌قاسمی، هنرمند موسیقی، برگزیدگان این مرحله را در دو بخش راه‌یافته به مرحله‌ی کشوری و شایسته‌ی تقدیر معرفی کرد.

هیئت داوران نخستین مهرواره سرود آفرینش آرای خویش را به شرح ذیل بیان کرد:

- برگزیده‌ی اول: اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری بُنجار به رهبری ملیحه طوفانی

- برگزیده‌ی دوم: اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زابل به رهبری معصمه نورا

- برگزیده‌ی سوم: اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان به رهبری زهرا زرگر

- بخش شایسته‌ی تقدیر: اعضای پسر مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک ایرانشهر به رهبری زیور رودینی

هم‌چنین محمدصادق ارباب عضو گروه سرود مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان به عنوان تک‌خوان برتر و بروشور طراحی شده توسط زیور رودینی و شهربانو استوان، مربی‌مسئول و مربی فرهنگی مرکز شماره یک ایرانشهر، به عنوان بروشور برگزیده معرفی شدند.

در بخشی از بیانیه‌ی هیئت داوران آمده است: سرود و نمایش دو هنر زیبا و شادی‌بخش هستند که اگر با هم پیوند یابند شاید بیشتر لذت ببریم و بیاموزیم.

هیئت داوران هم‌چنین نکاتی را به هنرمندان سرودخوان کانون یادآوری کرده که از آن‌جمله می‌توان به دقت در انتخاب سرودها به لحاظ ساختار موسیقایی و شعر، استفاده از فرم‌های حرکتی مناسب و متناسب با متن سرود، تمرین‌های ویژه برای استفاده‌ی کامل از صدای همه‌ی اعضای گروه و کنترل شرایط محل اجرا(صدا، نور و...) اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =