تقویت روحیه پرسشگری در کانون رضی

به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش، برنامه‌های متنوعی باهدف تقویت روحیه تحقیق و پژوهش کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری رضی برگزار شد.

برپایی نمایشگاهی از منابع و کتب علمی موجود در مرکز و معرفی آن‌ها باهدف یافتن پاسخ به چراهای اعضا و دست‌یابی به رمز و روز پدیده‌های اطراف، اجرای ویژه‌برنامه(آزمایش‌های من) و انجام آزمایش‌های ساده که اعضا به صورت گروهی آن‌ها را انجام دادند و سپس مشاهدات خود را در قالب آزمایش‌های بازی با سایه، کانون عدسی و چگونگی وقوع آتش‌فشان به صورت گزارش برای سایر اعضا ارائه کردند.

برگزاری کارگاه مهارت پرسشگری باهدف تقویت روحیه مشارکت اعضا و قدرت تفکر آن‌ها به روش میدانی و مشارکتی با استفاده از کاربرد حواس، روخوانی کتاب‌های علمی در زنگ‌های مطالعه کانون مانند: بادمی شبیه به این چه کار می‌کنی؟ در برابر باد می‌ایستم، خانه جانوران و بحث کتاب اعضا در مورد انواع خانه‌های جانوری که اعضا مشاهدات خود را دراین‌باره برای سایر دوستانشان نیز مطرح کردند.

همچنین معرفی میکروسکوپ و تلسکوپ و چگونگی کار با آن‌ها که اعضا از محوطه مرکز با همراهی مربی موجودات گیاهی و جانوری ریز را جهت مشاهده در زیر میکروسکوپ جمع‌آوری کردند که در این روش اعضا با شیوه مستقیم نگاه کردن و دیدن آشنا شدند. تهیه کاردستی ذره‌بین با استفاده از مواد دورریختنی بطری نوشابه و نی، قصه‌گویی کتاب اکسیژن و هم‌بازی‌هایش برای اعضای کودک مرکز و معرفی دانشمندان ایرانی مانند محمد بن زکریای رازی، ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی توسط مربی مرکز و اعضا از دیگر برنامه‌های اجراشده در هفته پژوهش کانون رضی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =