اجرای فعالیت‌های مختلف علمی و پژوهشی در مرکز شماره ۳ مشگین‌شهر

هفته پژوهش فرصت مناسبی برای توجه به تمام ابعاد پرسشگری و تفکر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل است و در مرکز شماره ۳ مشگین‌شهر(آلنی) نیز در این ایام جهت تعامل بیشتر مربیان و اعضا، برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است.

معرفی و تجلیل از اعضای کارگاه پژوهش از برنامه‌هایی است که در هفته پژوهش انجام شد. این کارگاه جهت پایدارسازی اعضای نوجوان، پاسخ به حس کنجکاوی و پرورش روحیه پرسشگری و تفکر در ۱۲ جلسه نظری و عملی تنظیم و در نیمه دوم سال برگزار می‌شود. اعضای کارگاه با مراحل پژوهش ازجمله: بیان مسئله، اهمیت و ضرورت پژوهش، شیوه‌های تحلیل، بررسی، جمع‌آوری مطالب و ... به صورت نظری آشنا می‌شوند و سپس به صورت عملی به انجام پژوهش با موضوعات موردعلاقه خود می‌پردازند.

اعضای دختر نیز طراحی نشریه دیواری‌های علمی، ساخت و اجرای پانل‌های علمی در مرکز به استقبال هفته پژوهش رفتند. این نشریه‌ها با موضوعاتی مانند ستارگان، سیارات و گیاهان توسط اعضای نوجوان اجرا شدند. همچنین کتاب‌های علمی نیز توسط اعضای نوجوان در پانل فعالیت‌های علمی معرفی شدند.

ساخت کاردستی‌های علمی توسط اعضای پسر از سایر فعالیت‌های پژوهشی این مرکز بود که در این برنامه اعضای نوجوان پسر با استفاده از ابزار ساده‌ای مانند باطری، سیم، آرمیچر و ... به ساخت کاردستی‌های الکترونیکی ساده پرداختند.

فعالیت‌های زیست‌شناسی و آشنایی با ابزار علمی مانند میکروسکوپ نیز در این هفته انجام شد. در این فعالیت اعضا با اصطلاحات و تعاریف مختلف مانند میکروب، باکتری، ویروس و ... آشنا شدند و پژوهش‌های مرتبط را انجام دادند. مشاهده بافت‌های مختلف با میکروسکوپ و نقاشی بافت‌ها از سایر فعالیت‌های پژوهشی در این هفته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =