مهرواره‌ی  گرامی‌داشت هفته‌ی پژوهش  و تجلیل از پژوهشگران برتر کانون البرز

اعضا و همکاران  پژوهشگر کانون البرز در آیینی که به مناسبت  هفته‌ی پژوهش برگزار شد تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز،  این مراسم در دو بخش «همایش» و «کارگاه‌های علمی، پژوهشی»، پذیرای میهمانان بود.

در بخش اول که در سالن همایش‌های  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، برگزار شد،  کیاناکیازاده، یگانه تکبیری،نازنین زهرا هویدا (عضو واحد نجوم) تکتم احمدزادگان ، هدیه عالمیان  از مراکز  کانون استان  به  شرح و ارائه پژوهش‌های خود پرداختند.

در ادامه فعالیت‌های  مختلفی از جمله مسابقه و سرگرمی، معرفی شخصیت(مجید عمیق) به عنوان مترجم کتاب‌های علمی، معرفی کتاب های خورشید و کره ماه توسط کیان شاه بهرامی و یگانه تکبیری از اعضای واحد نجوم ، پخش کلیپ فعالیت‌های پژوهشی مراکز استان و واحد آموزش و پژوهش و تجلیل از پژوهشگران کانون البرز اجرا شد.

در بخش تجلیل تمامی همکاران کانون البرز که آثاری را در زمینه‌های مقاله و اقدام پژوهی به جشنواره پژوهش کشوری ارسال کرده بودند و تمامی اعضای پژوهشگر کانون استان، تجلیل شدند.

در بخش کارگاهی نیز کودکان ونوجوانان با حضور در کارگاه‌های علمی مختلف با عنوان‌های «زیست‌شناسی»،«زمین‌شناسی»،«ابزارهای پژوهشی»، «نجوم» و «پژوهش به زبان ساده» با این فعالیت ها آشنا شدند.

گفتنی است در بخش کارگاه های نجوم و ابزار های پژوهشی، یکی از اعضای انجمن نجوم کانون استان ضمن معرفی شخصیت«ابن هیثم» به عنوان پدر نورشناسی و مخترع ذره بین، با استفاده از دوربین پینهول که خود ساخته بود به مخاطبین آموزش داد ؛ چگونه می توان قطر خورشید و فاصله آن با زمین را اندازه گرفت. در پایان نیز با ابزارهای ساده ساخت طیف سنج را به اعضای علاقه مند آموزش داد.

در این مراسم مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز، جمعی از کارشناسان، مسوولان، مربیان، اعضا و والدین آنان و برخی علاقه‌مندان به فعالیت‌های پژوهشی حضور داشتند.

گفتنی است نمایشگاهی نیز در به همین مناسبت در اداره کل کانون البرز برپا شده وضمن معرفی  آثار پژوهشی همکاران و اعضای کانون استان، آن‌ها را با پژوهش و برخی کتاب ها و شخصیت‌های علمی-پژوهشی، آشنا می‌کند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =