کانون زبان ایران و تریلی سیار کانون دو محور سخنان مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: توسعه‌ی فرهنگی زمانی اتفاق می‌افتد که همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی با هم هم‌سو باشند و همکاری کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مدیرکل کانون استان با معاونان، مدیران و روسای آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل کانون استان با تقدیر از تعامل مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان با کانون پرورش فکری در سراسر استان، گفت: توسعه‌ی فرهنگی زمانی اتفاق می‌افتد که همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی با هم هم‌سو باشند و همکاری کنند.

معصومه هادی سپس عنوان کرد: نمود این همکاری و تعامل را در حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگ‌هنری می‌بینیم که منجر شده مخاطبان بیشتر کتاب بخوانند، بیشتر قصه بشنوند، بیشتر بازی کنند و... که حاصل آن را در موفقیت‌های ملی و بین‌المللی اعضای کانون می‌بینیم آنجا که نام دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای استان را در جهان پرآوازه می‌کنند.

مدیرکل کانون هم‌چنین افزود: همه‌ی اینها برای ما فرصتی ایجاد می‌کند تا امکانات بیشتری برای کودکان و نوجوانان در استان فراهم کنیم تا در شرایط مناسب‌تری رشد کنند و پرورش یابند زیرا همه‌ی پژوهش‌هایی که در حوزه‌ی کودکان انجام شده می‌گویند اگر در دوران کودکی ، فرزندان در معرض فرایندهای فرهنگی، اجتماعی و تعاملات موثر علمی قرار بگیرند، کودکی پرباری خواهند داشت و در بزرگسالی هم موفق خواهند بود.

هادی هم‌چنین با اشاره به حضور پیک امداد فرهنگی و تریلی سیار کانون در استان و همکاری موثر آموزش و پرورش در این رویداد مهم فرهنگی گفت: استقبال کم‌نظیر خانواده‌ها از این برنامه شرایطی را فراهم کرده تا همکاران ما در این بخش از حضور دوباره در استان استقبال کنند که این رویداد مهم از هفتم دی‌ماه شروع خواهد شد و گروه تریلی سفر پرشور فرهنگی خود را از چابهار آغاز خواهد کرد و با توقف در شهرهای مسیر در زاهدان و حوزه‌ی سیستان نیز پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

امکان بازی‌های رایانه‌ای، به صورت گروهی، امکان دیگری است که مدیرکل کانون از آن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در کشور از نظر علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای رتبه‌ی نخست را دارد این امکان می‌تواند شور و حال بیشتری را در میان کودکان و نوجوانان استان ایجاد کند تا در فضایی کاملا هیجانی با هم رقابت کنند.

بخش دوم سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم به ظرفیت کانون زبان ایران در استان اختصاص داشت که در آن به راه‌اندازی شعبه‌های زابل و چابهار اشاره کرد و از مدیران خواست برای بالا بردن کیفیت آموزش زبان دانش‌آموزان کانون و خانواده‌ها را ترغیب و یاری کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش سایر زبان‌ها به فرزندان استناد کرد و سپس افزود: در این زمینه نیز برای جذب مدرس زبان‌های آلمانی، فرانسوی و عربی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا امکانی فراهم شود علاقه‌مندان گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشند.

گفتنی است در این نشست هم‌چنین نماهنگی از فعالیت‌های کانون برای همه‌ی کودکان و نوجوانان استان برای حاضران پخش شد که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

قابل ذکر است گردهمایی روسای اداره‌های آموزش و پرورش استان هم‌اکنون در سالن همایش‌های آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =