آدینه پرتب و تاب و شلوغ جشنواره قصه‌گویی، همراه با عمو قناد و خاله سارا

چهارمین روز از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حالی برگزار شد که بچه‌ها با عمو قناد و خاله سارا همراه شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، در چهارمین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که مثل روز گذشته از ابتدای صبح به صورت پرشوری آغاز شد، چهارمین کارناوال تئاتر عروسکی از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سمت پارک لاله حرکت کرد و این کارناوال همچون روزهای گذشته و شاید بیشتر شاهد استقبال خانواده‌هایی بود که از ساعت‌های اولیه جشنواره برای تماشای این کارناوال و حضور در برنامه‌های قصه‌گویی به خیابان حجاب آمده بودند.

در این کارناوال همچنین، تئاتر عروسکی «ترب و بابابزرگ» که یادآور خاطرات و نوستالژی‌های دهه شصتی‌ها بود، اجرا شد. این تئاتر با نگاه به قصه‌های فولکلور برای آشنایی بچه‌ها با این قصه‌ها و همچنین اقوام مختلف ایرانی ترتیب داده شده است که هر روز شاهد استقبال پرشور خانواده‌ها و کودکان‌شان است.

از جذابیت‌های دیگر روز آخر جشنواره، قصه‌گویی سارا روستاپور یا خاله سارا بود که کودکان در سالن، بسیار با او برای اجرایش همراهی کردند. مجید قناد یا عمو قناد نیز که نوستالژی کودکان دهه هفتادی و هشتادی در تلویزیون است، نیز در این روز به قصه‌گویی پرداخت و در این اجرا کودکان و والدین آن‌ها با استقبال بی‌نظیر از قصه‌ این مجری باسابقه استقبال کردند.

بر این اساس، علاوه بر خاله سارا و عمو قناد، در چهارمین روز از برپایی جشنواره قصه‌گویی ۱۲ قصه‌گوی شهرستانی از استان‌های مازندران، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، یزد، قزوین، آذربایجان شرقی، ایلام، قم، خراسان جنوبی و شمالی روی صحنه رفتند و قصه‌های خود را برای حضار اجرا کردند.

در کارگاه «بازخوانی و نمایش تصاویر افسانه ژاپنی» ضمن آموزش تمرینات حالت صورت برای قصه‌گویی و معرفی شاعر کهن و شناخته ژاپنی «میازاوا کنجی» به اجرای بخشی از نمایش‌های ژاپنی کهن پرداخت.

پنل تخصصی با عنوان «فرزند پروری با رسانه‌های قصه‌گو» نیز روز جمعه ۲۹ آذر هم‌زمان با چهارمین روز از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده، شهرام گیل‌آبادی عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما، محمود گلزاری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مریم جلالی هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی جشنواره ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ادامه مصطفی رحماندوست درباره تاثیر قصه بر تربیت کودکان گفت: در دنیا قصه‌گویی، مداوم را عامل افزایش نرخ مطالعه می‌دانند. کتاب من درباره قصه‌گویی از اولین‌ها در این زمینه در ایران بود. قصه‌گویی نباید الزاما آموزنده باشد، مانند بعضی متل‌های ما که معنی ندارد اما ماندگار و موثر است.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایان می‌یابد.

برنامه روز چهارم جشنواره قصه‌گویی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =