اراک میزبان ۲ رویداد هنری در دی ماه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ۲ رویداد هنری شامل نخستین مهرواره سرود آفرینش وهجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی استان مرکزی به ترتیب پنجم و دوازدهم دی‌ماه جاری در اراک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی جهانبخش قنبری ظهر امروز طی نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین مهرواره سراسری سرود آفرینش با شعار «آینده ساختنی است» در ۵ دی‌ماه و هجدهمین جشنواره کشوری هنرهای نمایشی با شعار «نمایش تمرین زندگی، ساختن آینده» در ۱۲ دی‌ماه به میزبانی کانون استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی بخشی از رسالت‌های این کانون است افزود: بخشی از انجام فعالیت‌ها در قالب فعالیت‌های گروهی و بخشی دیگرنیز انفرادی است که انجام «فعالیت‌های گروهی»مورد تأکید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است چراکه این مهم افزایش مهارت‌ها و روحیه کار اجتماعی کودکان و نوجوانان را در بردارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: سرود و موسیقی ابزار جذابی در راستای تبلیغ و ترویج ارزش‌هاست و اجرای فعالیت‌های گروهی بسیار مؤثر و ارزشمندتر از فعالیت‌های انفرادی است.

قنبری تصریح کرد: اجرای نمایش و سرود دو فعالیت گروهی در کانون است که سبقه طولانی دارد و دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه بسیاری از مفاهیم اخلاقی با بهره‌گیری از هنرهای غیرمستقیم به کودکان آموزش داده می‌شود و می‌طلبد ذائقه کودکان را با آثار هنری مثبت و هدایت شده سیراب کنیم تا به مباحث غیراخلاقی گرایش پیدا نکنند.

وی با اشاره به تفاوت مهرواره و جشنواره بر غیر رقابتی بودن آن عنوان کرد: تمام افرادی که در این دوره از مسابقات مهرواره مشارکت می‌کنند برگزیده هستند و مهم‌ترین اهداف میزان مشارکت، تقویت روحیه، همکاری، نشاط، شادابی و کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت کودکان است.

قنبری افزود: برگزاری مهرواره در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال و شامل سرود، نمایش و نماهنگ است از مجموع ۲۲ گروه سرود، ۱۱  سرود به مرحله استانی مهرواره راه پیدا کردند که پس از داوری، سه گروه به مرحله کشوری که اسفندماه سال جاری در استان گیلان برگزار می‌شود معرفی و اختتامیه این دوره از مسابقات انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۰۰ کودک و نوجوان و نوجوان در این دوره از مسابقات سرود مهرواره شرکت کردند که شامل ۱۵ گروه دختر و ۷ گروه پسر است.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هجدهمین جشنواره کشوری هنرهای نمایشی اشاره کرد وگفت: تفاوت این دوره از مسابقات با ۱۷ جشنواره دوره گذشته این بود که در دوره‌های پیشین اجرای جشنواره در قالب «نمایش عروسکی» بود در حالی که در این دوره جشنواره، ۱۲ دی‌ماه در سه بخش نمایش عروسکی، نمایش زنده و سبک تلفیقی در استان مرکزی برگزار می‌شود.

قنبری تأکید کرد: فراخوان جشنواره «هنرهای نمایشی» در مردادماه سال جاری برگزار شده که در این راستا ۲۶ نمایش در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و ۱۲ نمایش به مرحله استانی راه یافتند و سپس سه نمایش نیز به مرحله کشوری که در فروردین سال آتی در خوزستان برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

وی اظهار داشت: عناوین و مضامین جشنواره «هنرهای نمایشی» بیشتر مباحث تربیتی، آموزشی و اخلاقی است که توسط ۴۰۰ نفر که بیشترین مشارکت‌کنندگان آن دختران بودند انجام شد ‌و هر نمایش تولید شده، در معرض دید صدها کودک و نوجوان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =