حرکت نوجوانان به سمت هنرهای نمایشی و سرود ارمغان جشنواره هاست

ناظرمرحله ی استانی جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره ی سرود کانون خراسان جنوبی، ارمغان و دستاورد این جشنواره ها را، حرکت مخاطبان آن به سمت این هنرها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی: وحید خسروی ناظر مرحله استانی جشنواره­ی هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره­ی سرود کانون خراسان جنوبی در حاشیه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش استان اظهار داشت: امروز به یک واسط و رابط فرهنگی برای ایجاد ارتباط بین نسل گذشته و آینده نیاز داریم چرا که نسل آینده نقشه راه می خواهد که بخشی از آن در گذشته کشیده شده است و امروز باید پیاده سازی شود.

خسروی با بیان اینکه نمایش و سرود یک نوع واسط فرهنگی برای اتصال کانال نسل آینده و گذشته محسوب می شوند، گفت: امروز می بینیم که کودکان شهرستانی که در کمبود امکانات و مسایل آموزشی قرار دارند با اندک آگاهی کار خود را در حوزه نمایش و سرود به زیبایی و با جذابیت انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا اتفاقات جدیدی هر روز در هنرهای نمایشی رخ می دهد، افزود: کودکان و نوجوانان عضو کانون فکری و پرورشی امروز می بینیم که در انبوه فضای مجازی و رسانه های مختلف به سمت سرود و نمایش آمده اند که این موضوع با ارزش ترین کاری است که به وقوع پیوسته است و بالاترین سطح اتفاق فرهنگی و هنری محسوب می شود.

خسروی بیان کرد: اصلی ترین ارمغان و دستاورد هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که نوجوانان و کودکان به توانایی های خود پی ببرند و آن را نشان بدهند و هر کس متوجه می شود که در چه بخشی توانمندتر است.

ناظر هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: مربیان و متولیان تولید سرود و نمایش باید بدانند که با کمترین امکانات هم می توان خلاقانه ترین عروسک را بسازند که در آن زمان، کمبود امکانات معنایی ندارد.

وی در پایان گفت: اینترنت و فضای مجازی این امکان را به وجود آورده که با دنیایی گسترده تر ارتباط داشته باشیم و با کمک گرفتن از آن و حتی با دستان خالی می توانیم عروسک هایی را خلق کنیم که باعث شگفتی همگان شود.

یادآور می شود، مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود «آفرینش» در کانون خراسان جنوبی ظهر از عصر چهارشنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی ایثار شهرستان بیرجند آغاز و ۵ دی ماه به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =