مدیرعامل کانون: صنعت اسباب‌بازی در ایران هنوز نوپاست

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: صنعت تولید اسباب‌بازی در ایران هنوز نوپاست و این صنعت نیاز به حمایت‌های ویژه در بخش مالی، بانکی و بخش قانون‌گذاری دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با تاکید بر شعار «تمرین زندگی» با حضور محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، فاضل نظری مدیرعامل کانون، محسن حموله، دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، جمعی از مدیران کانون پرورش فکری و اصحاب رسانه صبح روز شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، آغاز به کار کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این‌که جشنواره اسباب‌بازی با سه هدف اصلی برگزار می‌شود گفت: برجسته‌سازی مفهوم اسباب‌بازی اولین هدف از برگزاری این جشنواره است. اسباب‌بازی عامل فرهنگی در شکل‌گیری معماری فرهنگی هنری کودکان ما و ابزار مهمی برای ساخت آینده است. این جشنواره می‌تواند این مقوله را برجسته کند.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره اسباب‌بازی فرصتی برای ارزیابی و رصد وضع اسباب‌بازی در کشور ایجاد می‌کند. مقایسه وضعیت حوزه اسباب‌بازی با سال گذشته نتیجه‌ای خوشحال‌کننده در بر دارد.

نظری با بیان اینکه فاصله آنچه هست با آنچه وجود دارد در حوزه تولید اسباب‌بازی آن‌قدر است که نگرانی به وجود بیاورد، تاکید کرد: همان‌قدر که از شنیدن وارد کردن پسته و فرش به کشورمان متاثر می‌شویم، شنیدن این خبر که کالای فرهنگی مانند کتاب و اسباب‌بازی هم به کشور وارد می‌شود جای تاسف دارد. به‌ویژه که کالاهای فرهنگی یک سویه وارد ایران می‌شوند. ما باید این خلاء را جبران کنیم و فرصتی برای تعالی و توسعه این صنعت ایجاد کنیم.  

او با بیان اینکه در ایران تولید اسباب‌بازی را با اغماض می‌توانیم صنعت بنامیم، گفت: اگر بخواهیم منصفانه به این مساله نگاه کنیم، بسیاری از اتفاق‌هایی که باید در این حوزه بیفتد تا نظام نوآوری در این صنعت شکل بگیرد، هنوز اتفاق نیافتاده است.

نظری با نام‌بردن از «قوانین و مقررات» به عنوان عامل نقش‌آفرین در این حوزه بیان کرد: در واقع قانون‌گذاران نقش اساسی در این صنعت نوپا در ایران دارند. آن‌ها تعیین می‌کنند که چه قوانین و مقرراتی باید در این حوزه وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: نهادهای مالی و بانکی باید حمایت ویژه‌ای از این صنعت داشته باشند تا امکان توسعه آن فراهم شود. فرصت شناسایی ایده‌ها و نوآوری‌ها باید در صنعت تولید اسباب‌بازی فراهم شود. ناگفته نماند که شناخت حوزه دانشی این صنعت هم از ضروریات است. بدیهی است که برنامه‌ریزی برای تجاری‌سازی و بازاریابی در این صنعت هم از عوامل مهمی است که در مراتب بعدی قرار می‌گیرد. خوشبختانه در مقایسه‌ای که با دوره سال گذشته این جشنواره داریم، قدم‌های خوبی چه از حیث کمیت و چه کیفیت در تولید اسباب‌بازی ملی صورت گرفته است.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران آغاز شد و تا ۱۳ دی هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹ به کار خود ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =